Proffscenen i Playerunknown's Battleground har sedan hösten varit väldigt kritiska till hur den blåa cirkeln fungerar i en match och flera har gått ihop med förslag på hur man kan förbättra den. Problemet enligt proffsen har varit hur snabbt cirkeln rör sig i slutet, hur lång tid det tar innan den börjar minska samt att den kan vara väldigt slumpmässig i hur den placerar sig.
Idag kommer blir det dock förändring på detta då spelutvecklarna Bluehole har avslöjat att de nu kommer att testa förändringar i hur den fungerar mot mid- och lategame. Förändringarna de har börjat experimentera är just hur snabbt den blå cirkeln rör sig i slutet samt hur lång tid du har på dig innan de sista cirklarna börjar krympa.
— Slightly decreased the waiting time of the blue zones in mid-to-late phase of a match
— Slightly decreased the shrinking speed of the blue zones in mid-to-late phase (In this phase, blue zones will now move at a slower speed and the travel time of blue zones has slightly increased due to this change)
— Slightly increased the damage per second of the last blue zone
Källa: Steamcommunity.com
Detta är ett steg i rätt riktning då Bluehole har lyssnat på proffsen och communityt och de förändringarna som har presenterats är helt korrekta. Vi får hoppas att de tar sig från test-servern till live-servern och se vilken effekt det har på metagamet på de officiella servrarna men också metan på proffsnivå.
Tycker du att det är rätt att ändra på den blå cirkeln eller är det bra som det är just nu?
Idag kommer blir det dock förändring på detta då spelutvecklarna Bluehole har avslöjat att de nu kommer att testa förändringar i hur den fungerar mot mid- och lategame. Förändringarna de har börjat experimentera är just hur snabbt den blå cirkeln rör sig i slutet samt hur lång tid du har på dig innan de sista cirklarna börjar krympa.
Blue zone balance adjustment
— Slightly decreased the waiting time of the blue zones in mid-to-late phase of a match
— Slightly decreased the shrinking speed of the blue zones in mid-to-late phase (In this phase, blue zones will now move at a slower speed and the travel time of blue zones has slightly increased due to this change)
— Slightly increased the damage per second of the last blue zone
Källa: Steamcommunity.com
Detta är ett steg i rätt riktning då Bluehole har lyssnat på proffsen och communityt och de förändringarna som har presenterats är helt korrekta. Vi får hoppas att de tar sig från test-servern till live-servern och se vilken effekt det har på metagamet på de officiella servrarna men också metan på proffsnivå.
Tycker du att det är rätt att ändra på den blå cirkeln eller är det bra som det är just nu?