×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
Som besökare på Fragbite samtycker du till användandet av s.k. cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Läs mer om vår integritetspolicy här.
Ad
Philips OneBlade

Blogginlägg

5 problem med den nya PUBG-kartan Miramar

2
Efter att ha spelat för många matcher på den nya kartan behöver jag nu poängtera fem fel med kartan som behöver fixas då den inte helt håller måttet.
Det avslöjades idag att IEM Katowices PUBG-turnering inte kommer att spelas på den nya kartan Miramar utan allt kommer att avgöras på Erangel och jag håller helt med. Efter att ha spelat Miramar en mängd antal timmar kan jag nu lyfta upp fem fel med kartan som Bluehole behöver förändra för att den ska hålla samma mått som Erangel.

Vanligtvis brukar vi inte göra listor på Fragbite men känner att det är lättare att adressera de direkta problemen med Miramar i just listform.

1. Den är för stor

Kartan är betydligt större än Erangel och det behöver nödvändigtvis inte vara ett problem men då det fortfarande bara är 100 spelare per match behöver Bluehole antingen höja antalet spelare på kartan eller hitta sätt att förminska den. Om det inte landar några där du landar så kommer du inte att få action under de första 20 minutrarna och ett midgame finns absolut inte.

2. Flygdrop-nerfsen påverkar Miramar ännu mer

För några patcher sedan försämrades möjligheterna att flyga långt när man hoppar ut ur planet och det har även påverkat Erangel men det blir märkbart på Miramar. Du kan helt enkelt inte flyga tillräckligt långt för att nå städer vilket gör att du redan efter första cirkeln endast har 30 levande vilket gör att kartan känns otroligt tom och öde.

3. Väldigt mycket krimskrams på kartan

Miramar är tillskillnad från Erangel inte lika stilren då städerna är fyllda med små saker här och där som man fastnar i. Likt hur CS:GO var till en början så kan du fastna för att det ligger en flaska på marken och det gör helhetsupplevelsen sämre då du inte får något flyt om du hela tiden fastnar överallt. En annan grej som faller lite under det här är alla trasiga bilar som du tror är riktiga bilar då du landar men det är kanske jag som är blind.

4. För mycket dörrar

Det är ballt att byggnaderna på Miramar är nya men det finns ett genomgående problem. Det är för mycket dörrar som du behöver öppna när du ska loota igenom en stad. Om du ska loota igenom de större husen så behöver du räkna att öppna dörr efter dörr tills det nästan blir löjligt. De borde öppna upp insidan av byggnaderna så det blir lite färre dörrar för det har gjort upplevelsen en aning bättre.

5. Kartan är för öppne i ökenområdena

Ett problem med en stora kartan Miramar är lite att väldigt många av ökenområdena är helt öppna och du är helt beroende av att ha ett 4x eller 8x för att kunna säkra hem den kycklingmiddagen som vi alla suktar efter. Det är också ett litet problem att det kan vara för öppet och för få skydd. Men detta behöver inte vara ett problem då man får anpassa sig och använda bilar som skydd men det är värt att adressera och ta upp.

Kartan har potential men om de höjde det till 150/200 spelare samt gjorde så att man kunde flyga längre när man hoppar ut ur flyget så hade kartan bara där vara otroligt mycket mer intressant.

Vad tycker du om Miramar?

Ad
Philips OneBlade

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..