×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Besvikna CS-spelare kritiserar Valve efter utvecklarens kommentar

1
En utvecklares kommentar om en bugg har fått flera CS-spelare att sucka av besvikelse.
Under helgen uppmärksammade CS-profilen Mohan "launders" Govindasamy en bugg i Counter-Strike 2 som gör att spelarmodellerna inte alltid når samma höjd när de hoppar. Efter att buggen uppmärksammats valde en av Valves utvecklare att göra en kommentar om buggen som inte föll i god jord hos spelarbasen.

I ett inlägg på X erkänner utvecklaren John McDonald att buggen existerar men ifrågasätter om den har någon relevans för spelets gameplay.

"Det fallet är faktiskt lite inkonsekvent. Finns det exempel på när detta är relevant för spelet? Det skulle kunna göras konsekvent men det skulle ske på bekostnad av FPS, som jag misstänker att spelarna hellre skulle ha", skriver McDonald.


Det är faktumet att utvecklaren verkar föredra att maxa FPS framför att göra spelmekanikerna konsekventa som har lett till en hel del kritik från spelarbasen. I en tråd på Reddit där uttalandet diskuteras verkar det råda konsensus om att konsekvent gameplay är viktigare än FPS.

"Ta hur många FPS ni behöver, låt mig bara hoppa upp på den jävla lådan varje gång konsekvent", skriver användaren und3rc0v3r1sm.

Läs Reddit-användarnas diskussion om uttalandet:
John (Valve dev) on Twitter: "Are you referring to the case where you jump and bump your head during the jump? That case is indeed a little inconsistent. Is there a case where that is relevant to gameplay? It could be made consistent but it would cost fps that I suspect users would rather have."
byu/Viznab88 inGlobalOffensive

Artikelbild: Pressbild/Counter-Strike och Skärmbild/Reddit

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..