×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Blogginlägg

Okej, nu har jag testat CS:GO

1
Först och främst vill jag säga att jag är väl medveten om att detta är en beta, och detta är mina personliga åsikter om själva betan. Jag är väl medveten om att saker kommer att uppdateras och jag kommer absolut att fortsätta testa betor på CS:GO om jag får möjligheten!

Okej, jag kom in till kontoret och slog direkt igång instaallationen av Counter-Strike: Global Offensive-betan som släpptes under natten. Två timmars av intensivt spelande mot no0bs på Dust2 följde, och en hel del sura miner från Nyheter24:s chefredaktör som förmodligen antog att jag slackade sönder.

Slackade, det gjorde jag inte! Med en snittratio på ungefär 4.0 mosader jag amerikanare sönder och samman! Men vad tycker jag om spelet egentligen?

Rörelse
Ett av de viktigaste elementen i Counter-Strike 1.6 är hur man rör sig. Man kan, med hjälp av skillad movement, ta sig ur situationer och göra sjuka manövrar som ingen annan. I denna beta känns det lite som att de gjort spelet snabbt men klumpigt.

Tänk er ungefär hur det skulle kännas att kubba runt med en tvål under varje fot. Ungefär så känns Global Offensive-betan. Något sjukt irriterande är att man, med zoomad AWP och smyg-/duck-knappen intryckt, ändå rör sig snabbt som fan vilket gör det näst intill omöjligt att få in en hyfsad vinkel med det överdrivet överlägsna vapnet.

Vapen och rekyl
Vad jag har känt efter två timmars pressande är att det inte finns någon som helst möjlighet för rekylhantering i CS:GO-betan. Ibland kan man bursta/dutta-ihjäl folk på avstånd, ibland kan man spraya 28 skott i nyllet på en kille som står 140cm bort och ändå bomma allting. Det känns jättekonstigt.

Därför valde jag att, efter någon timme, lubba runt med AWP! Jag är verkligen ingen sniperkille i 1.6, men i detta spel - ni kan kalla mig Delpandré! De två överlägsna vapnen i CS:GO-betan är helt enkelt AWP:n och autosnipern. Nuff said.

Kan även tillägga att molotov cocktail inte hjälpte någon speciellt mycket. WoW-raid-regeln #1 gäller även i Global Offensive; Don't stand in the fire and you'll be alright.

Grafik
Man måste ju säga att spelet är ganska snyggt. Jag menar, okej... det är inget BF3 men definitivt en uppgrading från Source! Det finns dock en hel del småsaker som stör mig, som jag tror många andra 1.6-spelare kommer störa sig på också. Ett exempel är vilken vinkel vapnen är i. Det känns som att man bär vapnen vid hakan – vilket visserligen är lite verkligare än i 1.6 – men extremt obekvämt enligt mig.

Sen finns det ju irritationsmoment som alla detaljer på kartorna. Man snubblar lite över saker och ramlar ner för trottoarkanter lite hur som helst.

Övriga saker
Varför random-droppas defkit, varför kan man inte köpa det själv? Det känns otroligt knäppt! Något sjukt positivt är dock att man får armor automatiskt när rundan drar igång, vilket bäddar för färre eco-rundor och fler vapenrundor. Är dock inget fan av att man börjar med $2000 redan på pistolrundan.

Det finns massvis att skriva om, men det finns säkert inte så mycket ork att läsa! Jag ska försöka göra någon form av videoblogg medan jag lirar spelet så man kan kommentera lite saker som är bra och dåliga, blir säkert underhållande ska ni se!

ps. om man springer snett framåt (hålla in A och D) med kniven uppe springer man pyttelite fortare!

59 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 59 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..