5

Masters Las Vegas kan bli årets mest intressanta turnering

Av André 'rich' Åkerblom 14 February 2017, 12:07 · 8 kommentarer
Det har ju kommit en hel del anmärkningsvärda nyheter sedan Majorn i Atlanta avgjordes, och jag tvivlar på att någon av dem har undgått ner. Jag pratar så klart om Silly Season och allt runtomkring. Dessa har i min mening hjälpt veckans DreamHack Masters Las Vegas, en turnering som redan innan var en extremt intressant sådan. Jag ser att den kan norpa titeln som årets mest intressanta turnering. Ja, till och med mer intressant än Majorn. Varför? Vi börjar med att färska upp minnet genom att lista de förändringar som är relevanta för Las Vegas-turneringen.

  • OpTic har bytt ut stanislaw mot Hiko
  • Inferno är tillbaka i kartpotten, Dust2 är ute
  • 2016-Fnatic har återförenats efter trade med Godsent
  • felps tog sista platsen i SK Gaming
  • aizy lämnade FaZe Clan för att ta RUBINOs plats i North
  • FaZe har rekryterat NiKo från mousesports, men spelar DH Masters med jkaem som inhoppare

Debutanterna

Vi kan börja med att kolla på debutanterna. Att den återförenade Fnatic-femman kommer att spela tillsammans för första gången på över ett halvår går ju inte att sticka under stolen. Det är spänt, folk förväntar sig att se ett av de mest dominanta lag i historien komma tillbaka med vrede. Vi fick ju även lite smakprov på vad de kan göra då de kvalade in till IEM Katowice bara några timmar efter offentliggörandet.

Fnatic
Den här femman kommer att återförenas "på riktigt" i Las Vegas.


Det går inte heller att undvika SK Gaming, som faktiskt kommer att spela på plats med en spikad femma. João "felps" Vasconcellos har äntligen offentliggjorts som medlem i fjolårets mest dominanta lag, och första provet blir just i Las Vegas. Det är oklart om spelarbytet gynnar dem, men med tanke på att de knep en semifinalplats på den senaste majorn — med en inhoppare i laget — bör man vara i alla fall lite spänd över att se brassarna spela.

Även danska North, som senast knep en slutspelsplats i Atlanta och pressade de blivande finalisterna Virtus.pro till det yttersta, kommer att ha en sorts debut i Nevada. Det hela handlar så klart om Philip "aizy" Aistrup, som rekryterades från FaZe Clan för att ersätta norske Ruben "RUBINO" Villarroel. Håll i hatten, för nu blir det knepigt att hänga med.

In för att ersätta aizy i FaZe Clan kommer Nikola "NiKo" Kovac, men han kommer inte att spela med laget i Las Vegas. Istället är det Joakim "jkaem" Myrbostad som hoppar in i FaZe då NiKo kommer lira sina sista rundor iklädd mousesports-tröja på plats, detta tillsammans med återrekryten Tomas "oskar" Stastny. För att krångla till det lite mer togs Stastny in i mousesports för att ersätta nederländske Chris "chrisJ" de Jong, som nu — i och med NiKos kommande avgång — tagit tillbaka sin plats i startfemman. Nederländaren aktiveras dock inte förrän DreamHack Masters Las Vegas har avgjorts.


Den nordamerikanska publiken

Vi kan köra en logisk övergång och prata om OpTic Gaming, som kommer att spela med Spencer "Hiko" Martin. Den profilstarka rifle-spelaren har tagit en tillsvidareplats efter att Peter "stanislaw" Jarguz ersatt honom i Team Liquid. OpTic kommer definitivt att vara hemmafavoriter tillsammans med Cloud9 sett till publikens intresse. Visst, Misfits har en profilstark femma, och både compLexity och Renegades, liksom SK, spelar till vardags på nordamerikansk mark. Detta till trots ser jag definitivt Eleague Season 2-vinnarna och de regerande ESL Pro League-mästarna som favoriter hos på-plats-åskådarna.

Nordamerikansk publik på MLG Columbus.
Den patriotiska publiken får mig att vilja se nordamerikanska framgångar.


NiP Gaming, så klart!

När vi ändå är inne på publikfavoriter, och debutanter, kan vi ju inte undvika att prata om de regerande DreamHack Masters-mästarna NiP Gaming. Laget misslyckades ju med att kvala in till majorn och har därmed inte spelat sin offlinedebut för 2017 ännu. Man kan tycka att det känns lite tamt att nämna NiP efter plattfallet som avslutade fjolåret, men man får inte glömma att de vann både IEM Oakland och StarLadder i-League StarSeries Season 2 (med inhoppare) under hösten. Svenskarna är i allra högsta lag med i spelet, och det är väl det många fans och icke-fans vill få bekräftat eller dementerat i Las Vegas.


Inferno kan, och bör, göra sin stora comeback

Vi har inte sett Inferno spelas i officiella offline-sammanhang på väldigt länge. Inte sedan den ersattes av Nuke i Valves "aktiva kartpott". Den har dock kommit tillbaka, och verkar vara väldigt omtyckt av alla möjliga parter i scenen. Jag själv kopplar Inferno till några av de mest spännande drabbningarna någonsin i CS:GO, och är därför riktigt spänd över att få se den spelas igen. Jag har dock inte för höga förväntningar då jag misstänker att den kommer bannas mer än pickas i och med att lag bara fått ett par veckor på sig att anamma den för professionellt spelande.

Inferno.
Här kan det ske en del galna dueller. Jag kollar på dig, friberg.


Fransmännen uteblir, men den som väntar på något gott...

Tyvärr kommer inget av de nya franska lagen att vara en del av turneringen. Att G2 misslyckades med att kvala är egentligen DreamHack Masters Las Vegas största motgång. Dock hade deras närvaro inneburit att Fnatic hade uteblivit, vilket inte nödvändigtvis hade varit en positiv förändring på deltagarlistan. G2:s frånvaro är dock inte unik bara för Las Vegas, utan även IEM Katowice kommer att sakna den franska stjärnfemman. G2:s LAN-debut förblir ett frågetecken, men en sak är säker — den turneringen kommer att ha ett par glada arrangörer.
2

Efter shufflen: Allt känns som hemma igen

Av André 'rich' Åkerblom 6 February 2017, 15:45 · 3 kommentarer
Två av de, enligt mig, tre ledande CS:GO-nationerna har stått och stampat ett tag. Visst, EnVyUs lyckades vinna WESG-finalerna och den högsta prispotten någonsin, men utöver det känns det som att det var länge sedan något av de franska lagen kändes spännande. Samtidigt fick man intrycket av att både Fnatic och Godsent förlorade på den shuffle som genomfördes under sensommaren, och efter att NiP Gaming misslyckades med att kvala in till Eleague Major 2017 kändes det som att Sverige plötsligt tappat kontrollen.




Så är inte längre fallet. Efter en så kallad re-shuffle mellan Fnatic och Godsent känns allt som hemma igen. Nu har vi inte sett så mycket från "nya" Godsent i och med att Simon "twist" Eliasson — en av lagets absolut starkaste pjäser — fick förhinder inför helgens IEM Katowice-kval, men jag tror överlag att det kan bidra med energi som laget länge saknat. Bortsett från att Joakim "disco doplan" Gidetun tagit Mathias "pauf" Köhlers plats är det ju nu samma lag som överraskade och levererade starkt i början av fjolåret.

Fnatic behövde egentligen inte någon förändring, inte utåt sett i alla fall. De gick som tåget på Eleague-majorn och krossade mångas förväntningar. Detta till trots känns den återförenade femman som snäppet vassare. En femma som inte bara vinner matcher, utan även turneringar. Vi har ju sett det flera gånger förut. Jag är riktigt spänd över att se vad de kan åstadkomma efter en tid isär, för det kanske var just det som behövdes för glöden att komma tillbaka.

Fnatic
Jag misstänker att vi kommer få se den här femman lyfta en trofé snart igen.


Om vi kollar på den franska scenen känns den nästan lite kapitalistisk. Nationen som historiskt sett haft 2-3 krigande lag har nu bara ett i min bok. G2 Esports har roffat åt sig näst intill allt den franska scenen har att erbjuda, och deras nya femma är riktigt jäkla vass på papperet. Det är dock också en sån typisk femma som behöver tid på sig. Fnatic kunde leverera direkt eftersom de har spelat med varandra så pass länge tidigare, men en totalrenovering som det franska superlaget behöver tid att finna rytm. Bara deras individuella skicklighet tog de långt i Katowice-kvalet, och Gud vare med oss när deras taktiska synergi börjar klaffa.




EnVyUs har som nämnt fått det bra mycket tuffare. Spillrorna från G2-lagets attack har lämnat Vincent "Happy" Cervoni Schopenhauer och Christophe "SIXER" Xia tvungna att söka nya talanger. Givet var att plocka in den stabila pansarvagnen Cédric "RpK" Guipouy, men varken Adil "ScreaM" Benrlitom eller Edouard "SmithZz" Dubordeaux verkar ha nappat — om de ens övervägdes. Istället har Happy sökt sig aningen längre ner, närmare gräsrotsscenen, där de funnit LDLC:s Alexandre "xms" Forté och ännu mer okände David "devoduvek" Dobrosavljevic.

Happy
Jag kan tänka mig hur det känns, Happy.


På papperet ser detta ut som en riktig nitlott för Happy & Co, men man ska inte ta ut alltför mycket i förskott. IEM Katowice-kvalet spelades med Benrlitom som inhoppare, så vi har ännu inte sett femman spela tillsammans. Även här lär en del tid behövas för att få igång laget, och vem vet, Forté och Dobrosavljevic kanske är framtidens superstjärnor.

Nej, för min del är det tveklöst att G2 Esports och Fnatic är de stora vinnarna i förra veckans shuffles. Fnatic känns på kort sikt som laget som kommer att göra störst avtryck, och kanske även så på lång sikt. Det känns dock tveklöst att G2 Esports kommer att härja i toppskiktet om ett par månader, men man får också ha i åtanke att dessa två lag inte är ensamma i kampen om världsettan. Vi får inte glömma att Astralis, Virtus.pro, Na`Vi, SK Gaming, NiP Gaming och även FaZe Clan finns ute på fältet, och de kommer alla att vara hänsynslösa om titeln.
2

14-åriga Frozen får inte spela IEM Katowice

Av André 'rich' Åkerblom 3 February 2017, 12:24 · 13 kommentarer
Igår kväll skrevs en Reddit-tråd som fick en hel del uppmärksamhet. Det handlar om 14-åriga David "Frozen" Cernansky, som i fjol hamnade i rampljuset när han lyckades kvala in till FPL, och hans lag eXtatus.

Slovakens femma lyckades ta sig vidare från ett öppet IEM Katowice-kval, och de stod redo för att tävla i det stjärnfyllda finalkvalet som erbjuder tre platser till den polska superturneringen. Inför helgens finalkval blev dock laget diskvalificerat för på grund av Cernanskys unga ålder, då reglerna säger att alla deltagare måste vara minst 16 år gamla.


En samling av frags från Frozens stream.


Detta har skapat en stor debatt kring åldersgränser och huruvida de är vettiga eller inte, och många anser att man oavsett ålder borde få tävla i CS:GO med målsmans godkännande. Jag själv känner väl för att instämma, att man som 14-åring borde få tävla på alla möjliga nivåer så länge man tas hand om. Jag förstår dock arrangören, för jag antar att de bara följer lagen.

Med tanke på att det finns prispengar kan ett deltagande i turneringen klassas som arbete, och lagar som förhindrar barnarbete gäller lär därmed även gälla i det här fallet. Jag är inte säker på att det är anledningen, men det skulle mycket väl kunna vara. Om det är så känner jag inte att det är ESL som skall hållas "skyldiga" för regeln, utan snarare den lagbok som ESL skrivit sina regler utifrån. Att det kanske ska finnas en detalj i lagen som rättfärdigar tävling av den här typen samtidigt som den förhindrar barnarbete. Jag vet inte.

Sen kanske ESL hade kunnat vara lite sköna och ge eXtatus chansen att plocka in en "laglig" inhoppare för finalkvalet, men jag tycker inte att det är konstigt att Frozen inte får spela. Det är sjukt olyckligt, men definitivt inte orimligt.


Om vi ignorerar lagar för en liten stund...
Tycker du att man som 14-åring skall få tävla om saftiga prissummor?


ps. När vi ändå är inne på åldersgränser vill jag ta tillfället i akt och påpeka att CS:GO är märkt PEGI 18, vilket är väldigt högt, och det tycker jag är ganska töntigt.
1

Det här med att publicera rykten

Av André 'rich' Åkerblom 2 February 2017, 10:28 · 5 kommentarer
Ända sedan den där Slingshot-snubben började publicera olika former av rykten på Twitter har jag funderat rätt mycket på vad jag egentligen tycker om ryktespublicering. Fenomenet kommer alltid att finnas, och jag har själv stått som avsändare för liknande, så det är inte riktigt den biten jag vill prata om. Jag undrar mer om det är bra eller dåligt för scenen. För spänningen.

Rykten har ju alltid varit något intressanta, oavsett om det handlar om kändisar, skolkamrater, kollegor eller bara bekanta. Det är något som får igång ett surr vid vattenkylaren. Ofta marknadsförs även ett riktigt offentliggörande som ett rykte bara för att det skall skapa surr, exempelvis när en skådespelare ryktas för en roll. Just i esporten, framför allt när det kommer till spelarförändringar, är jag dock lite kluven.

Samtidigt som jag själv tycker om att ha koll på vad som händer kan jag tycka att det är synd att eliminera chockfaktorn i ett offentliggörande. Ponera att ryktet om att Fnatic går tillbaka till sin tidiga 2016-femma är sant. En tweet kan inte mäta sig med ett sånt offentliggörande från organisationen själva, en "bomb", och även om många misstänker att informationen är felaktig (eller i alla fall att situationen kan förändras) har överraskningen sabbats då idén redan planterats i folks huvuden. Det kommer inte som en blixt från en klar himmel.

Jag kanske låter som en hycklare nu eftersom jag berättar att jag själv ofta skriver om information som andra nyhetssajter spiller (senast för någon timme sedan), för det är en del av mitt jobb. I en perfekt värld hade jag nog dragit ner lite på det, inte specifikt på Fragbite utan i scenen överlag, för det känns inte som att jag blivit genuint överraskad på väldigt, väldigt länge.

Vad tycker ni om att rykten publiceras? Saknar ni att bli "överraskade"?
1

Vilken karta ska bort, egentligen?

Av André 'rich' Åkerblom 31 January 2017, 13:29 · 43 kommentarer
Årets första major avgjordes i helgen, och det blev en riktigt spännande turnering med extremt många bra matcher. Redan inför Eleague Major 2017 tänkte jag att jag ville hålla lite koll på vilka kartor som spelas — eller inte spelas, rättare sagt — då jag liksom många andra känner att Inferno bör återinföras till den aktiva kartgruppen. Både den gamla och nya versionen av Inferno har varit underbara att lära sig, och den äldre upplagan bjöd på några av de mest minnesvärda toppmatcherna vi sett. Mitt mål var därmed att se vilken karta som bör ersättas.


"Nya" kartor toppar — klassikern minst spelad

Kollar man på turneringen överlag var det riktigt bra variation på spelade kartor, och Overpass var den som lirades flest gånger. Hela tio drabbningar skedde på kartan, men den var inte överlägsen då den bara spelades två gånger mer än Cobblestone, Cache och Train. Nej, varken Overpass eller Cobblestone — kartor som får matchmakers att rynka på näsan — tros vara aktuella för bänken när Inferno övervägs.

Overpass var den mest spelade kartan på majorn.


Istället är det Dust2 som ligger pyrt till då den ligger sist i listan med bara sex spelningar under hela turneringen, snäppet sämre än Mirage som låg på sju. Denna statistik bekräftar någonstans folks misstankar om att superklassikern är nästa att försvinna. Vi alla vet att den är omåttligt populär bland icke-proffs, men är den verkligen så opopulär i toppskiktet?


Cobblestone valdes bort flest gånger

Jag tog på mig att kolla upp kartstatistiken själv, men valde att inte bara lista vilka kartor som spelades. Då majorsystemet endast tillåter fem kartor att bannas under vetoprocessen slumpas en karta mellan två stycken icke-bannade, och om man istället kollar på vilka kartor som tilläts spelas får man en väldigt annorlunda statistik.

Det första som slog mig var Cobblestones skillnad. Kartan låg delad tvåa över mest spelade, men faktum är att den bannades näst intill alla andra matcher. I vetoprocessen valdes den bort hela 31 av totalt 40 gånger, och bara en gång var den ett aktivt kartval i slutspelet. Detta gör den snarare till den minst populära hos världseliten, medan Dust2, som alltså spelades minst av alla kartor under majorn, istället var en så kallad "mellankarta" med en delad tredjeplats över de minst bannade.

Cobblestone spelades en hel del, men var inte alls bland de mest populära.


Säkert är dock Overpass favoritskap i toppskiktet. Faktum är att den toppar statistiken ännu hårdare när man inkluderar alla gånger som den hade chansen att spelas. Kartan bannades bara i hälften av alla vetoprocesser, men spelades endast hälften av gångerna den tilläts. En stor anledning till detta är att den förlorade stenhårt mot slumpgeneratorn under Swiss-stadiet då den bara sågs i sex matcher av de 15 gånger den lämnades kvar till slumpen.

Mest spelade av 52 matcher

Overpass (10)
Cobblestone (8)
Cache (8)
Train (8)
Nuke (7)
Mirage (6)
Dust2 (5)

Mest bannade i 40 vetoprocesser

Cobblestone (31)
Train (30)
Nuke (29)
Mirage (28)
Dust2 (28)
Cache (27)
Overpass (20)

Poängen med denna presentation är inte att någonstans att kasta på mig ögonskugga och skrika "Leave Dust2 alone", utan bara visa att statistik kan vara missvisande. Precis som mina egna siffror över bannade kartor, då jag till exempel inte har kollat upp vilka lag som bannade vilka kartor. Det finns alltså en möjlighet att det är få lag som bannar en viss karta, men att dessa lag spelade fler omgångar och därmed drar ner dess statistik.


Jag kan ändå köpa att Dust2 får en rework

Av alla kartor i den aktiva gruppen är Dust2 den överlägset äldsta när det kommer till dess nuvarande form. Den har mer eller mindre varit densamma sedan CS:GO-betan, medan kartor som Train och Nuke som bekant totalrenoverats. Till och med Cobblestone och Overpass har fått stora förändringar sedan lansering, även om deras "teman" är desamma som från start. Kollar man sedan på Mirage och Cache — två kartor som blev populära innan Valve anammade dem — presenterades de ju officiellt i spelet med helt egna utseenden jämfört med de tidigare "underground-versionerna".

Jag kan hålla med om att Dust2 rent objektivt är kartan som behöver skickas till verkstaden. Jag älskar dock att spela den själv, och jag tycker också att den har ett stort underhållningsvärde i toppturneringar, men det är helt enkelt den som står längst fram i kön. Det är i alla fall ett argument jag köper (även om jag vill behålla Dust2 i sin nuvarande form), men att den inte skulle vara populär i toppskiktet är svårare för mig att svälja.


Vilken karta vill du byta ut mot Inferno? (Om någon?)
2

Jag kan inte tippa för fem öre

Av André 'rich' Åkerblom 26 January 2017, 14:01 · 5 kommentarer
Jag brukade vara riktigt duktig på att förstå lags styrkor och svagheter mot varandra, vilket gjorde att jag en gång i tiden faktiskt var grym på att tippa vinnare i head-to-heads. För bara något år sedan, på MLG Columbus, hade jag något löjligt resultat som 24/27 rätt, och bara ett något sämre snitt om man ser till kartresultat i bäst-av-tre-matcherna.

Det har faktiskt varit så ett tag, ända sedan CS 1.6. För sex-sju år sedan fick jag till och med smeknamnet CS-oraklet av självaste Emil "HeatoN" Christensen (vilket jag faktiskt är lite stolt över). På senare tid har jag dock varit riktigt off, och det är nog för att CS:GO har blivit så pass jämnt att det är totalt bortom min kunskap.

För att ge några exempel på hur snett mitt tänkande har varit kan jag ju påpeka att jag kliade mig i huvudet när Astralis lät Train gå igenom mot OpTic, som är ett erfaret lag på kartan, trots den fullkomliga överkörningen de upplevde mot Godsent. Där hade jag dock helt fel, och Astralis gick och vann. Blev även fundersam över att Cache spelades mellan Godsent och OpTic, då Godsent endast fick med sig tre rundor (och såg lite ut som virriga höns) mot EnVyUs dagen innan. Klart jag hade helt fel tankebanor där också, då Godsent tog sig förbi utan några större svårigheter. Jag förmodar att lag har så tydliga saker att förbättra att de fixar sina större misstag på bara någon enstaka genomgång.

Eleague går åt skogen

Hittills under Eleague Major 2017 har jag patetiska 18/30 rätt (eller 20/33 om man räknar nattens tre sista matcher, som jag aldrig tippade utanför mitt huvud), men jag försöker att inte sparka i gruset och tycka synd om mig själv. Även om det så klart suger att ha fel gläder jag mig åt att att jag inte har en aning om vem som vinner de kommande matcherna. CS:GO har verkligen aldrig varit så här intressant sett till hur jämnt toppskiktet är.

Just nu sitter jag och säger att Na`Vi är nya favoriter att kamma hem turneringen, men det är extremt otydligt hur dominanta de är. Kommer de ens ta sig förbi förhandsfavoriten Astralis i första slutspelsomgången? Kan de rubba Virtus i en eventuell final? Kommer Virtus ens gå till final, eller kommer SK med inhoppare överraska? Hela turneringen har varit oförutsägbar, och just nu finns det verkligen åtta stycken vinnarkandidater i min bok. Något annat vågar jag inte säga med 18/30 i bagaget.
2

Andrés majorvlogg: Tror tyvärr inte att Godsent kan stoppa OpTics comeback

Av André 'rich' Åkerblom 25 January 2017, 14:50 · 0 kommentarer
Fjärde dagen på Eleague Major 2017 bjuder på elimineringsmatcher och dueller om avancemang. Efter dagen/kvällen/natten är slut kommer åtta lag att stå klara för slutspel, medan åtta lag får packa sina väskor. Här är mina tankar om kvällens sex första matcher.


Omgång 4

16:00 — Danmark North vs. Frankrike G2 Esports
17:15 — Frankrike EnVyUs vs. Sverige Fnatic
18:30 — Europa mousesports vs. Usa Team Liquid
19:45 — Sverige Godsent vs. Kanada OpTic
21:00 — Brasilien SK Gaming vs. Danmark Astralis
22:15 — Kazahkstan Gambit vs. Europa FaZe

Vi har just nu 17/24 rätt.
3

Andrés majorvlogg: Jag kan inte tippa mot svensklagen

Av André 'rich' Åkerblom 24 January 2017, 11:57 · 5 kommentarer
Då är det dags för den tredje dagen på Eleague-majorn, den första dagen där lag faktiskt elimineras och avancerar. Här är mina snabba tankar om gårdagen och dagens matcher!


Dagens matcher

16:00 — Sverige Fnatic vs. Europa mousesports
17:15 — Sverige Godsent vs. Frankrike EnVyUs
18:30 — Danmark North vs. Europa HellRaisers
19:45 — Kazahkstan Gambit vs. Polen Virtus.pro
21:00 — Danmark AStralis vs. Frankrike G2 Esports
22:15 — Brasilien SK Gaming vs. Cis Na`Vi
23:30 — Usa Liquid vs. Europa FaZe Clan
00:45 — Ukraina FlipSid3 vs. Kanada OpTic

By the way, vi ligger just nu på 10/16 rätt efter två stycken 5/8-dagar. Bättring, André!
4

Andrés majorvlogg: Sverige kommer vara "danskdödarna"

Av André 'rich' Åkerblom 23 January 2017, 15:58 · 1 kommentarer
Ursäkta att den här kom upp så pass sent, hoppas den är någorlunda underhållande ändå!


Dagens matcher:

16:00 — Europa mousesports vs. Europa HellRaisers
17:15 — Cis Na`Vi vs. Frankrike EnVyUs
18:30 — Europa FaZe Clan vs. Brasilien SK Gaming
19:45 — Ukraina FlipSid3 vs. Usa Liquid
21:00 — Danmark North vs. Sverige Fnatic
22:15 — Kanada OpTic vs. Danmark Astralis
23:30 — Sverige Godsent vs. Kazahkstan Gambit
00:45 — Polen Virtus.pro vs. Frankrike G2 Esports
6

Andrés majorvlogg: Dags för första dagen!

Av André 'rich' Åkerblom 22 January 2017, 15:29 · 2 kommentarer

Dag 1 — 22 januari
16:00 — Cis Gambit vs. Danmark North
17:15 — Sverige Fnatic vs. Frankrike G2 Esports
18:30 — Brasilien SK Gaming vs. Europa HellRaisers
19:45 — Polen Virtus.pro vs. Kanada OpTic
21:00 — Cis Na`Vi vs. Europa mousesports
22:15 — Usa Team Liquid vs. Frankrike EnVyUs
23:30 — Danmark Astralis vs. Sverige Godsent
00:45 — Ukraina FlipSid3 vs. Europa FaZe Clan
Visar 1 - 10 av totalt 136 blogginlägg fördelat på 14 sidor