Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ny laptop

Postat av engelskhund den 14 Augusti 2013, 03:31
3 kommentarer · 186 träffar
Är i behov av en ny laptop, har bara haft skol-laptops som har varit värdelösa innan så kan inte så mycket. Denna skall jag dock ha för högre studier så nu är det dags att köpa egen.. Vill gärna ha lite tips och tankar. Har varit insatt när det gäller stationära datorer en gång i tiden, mina kunskaper är nog rätt utdaterade så vet inte vad som gäller.

Då min nuvarande stationära är jättegammal så funderar jag nästan på att börja spela på laptopen också. Spelar CS:GO ibland och dota/hon så det bör den klara. SSD och ganska mycket lagringsutrymme hade varit skönt, kanske går att fixa det sistnämnda med att köpa en extern hdd om inte annat. Spelar en del poker så lite mer ram kanske bör den ha så man kan ha igång hem/pt och många bord utan problem. Blir nog en del programmering och liknande i plugget också, lär ju dock inte kräva några speciella specifikationer för det dock.

Har inte så bra koll på priser, men det får ju gärna vara prisvärt och så billigt som möjligt. Vet dock att man får vad man betalar för, så frågan är väl snarare hur billigt jag kan komma undan.

Har f.ö noll koll på om det är amd/intel och nvidia/ati som gäller heller i dagsläget så fritt fram att informera mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

3 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar