Under veckan som gick fick nättidningen PC Gamer en exklusiv intervju med Valves utvecklarteam. Sedan släppet av Counter-Strike 2 har både proffs och casual gamers påpekat att antalet buggar gjort att spelet känts långt ifrån färdigt och ifrågasatt om spelet verkligen var färdigt nog att släppas när det gjordes.
På frågan om Valve släppte CS2 för tidigt svarar utvecklarna att anledningen till att spelet släpptes tidigt var för att utvecklarna skulle få mer data att arbeta med.
— Vi vet att det finns en diskussion om huruvida det begränsade testet borde ha varit längre. Men om inte alla spelade samma spel kunde vi inte göra några större framsteg med de mest kritiska punkterna så som nätverk, prestanda och spelupplevelse, förklarar utvecklarna.
I intervjun säger Valve att i och med att spelet släpptes "för tidigt" har man fått en enorm mängd data under en väldigt kort tid. Det gör det enklare utveckla spelet i raketfart. Utvecklarna vill att spelet ska vara perfekt redan om ett år och inte om 5-10 år så som med föregångaren CS:GO.
Hela intervjun går att läsa här.
På frågan om Valve släppte CS2 för tidigt svarar utvecklarna att anledningen till att spelet släpptes tidigt var för att utvecklarna skulle få mer data att arbeta med.
— Vi vet att det finns en diskussion om huruvida det begränsade testet borde ha varit längre. Men om inte alla spelade samma spel kunde vi inte göra några större framsteg med de mest kritiska punkterna så som nätverk, prestanda och spelupplevelse, förklarar utvecklarna.
I intervjun säger Valve att i och med att spelet släpptes "för tidigt" har man fått en enorm mängd data under en väldigt kort tid. Det gör det enklare utveckla spelet i raketfart. Utvecklarna vill att spelet ska vara perfekt redan om ett år och inte om 5-10 år så som med föregångaren CS:GO.
Hela intervjun går att läsa här.