Spelutvecklaren Valve har bekräftat att utvecklarna undersöker ett problem med FPS-tapp på kartan Ancient i Counter-Strike 2. En av Valves utvecklare, Matthew Wilde, berättade om detta efter att spelare på sociala medier rapporterat att prestandan sjunker vid rusningar mot B-bombplatsen från T-sidan. Problemen tros vara relaterade till vattenpartiklar som spelarna springer igenom på väg mot platsen.
I ett inlägg på X skriver Wilde att teamet “tittar på problemet just nu” och har “några idéer” för att lösa det, men det är ännu oklart när en lösning på problemet som uppmärksammades redna i februari kan förväntas släppas.
I ett inlägg på X skriver Wilde att teamet “tittar på problemet just nu” och har “några idéer” för att lösa det, men det är ännu oklart när en lösning på problemet som uppmärksammades redna i februari kan förväntas släppas.
Staring at the waters from CT spawn, drops FPS significantly due to the Ts running through the water.
— elias (@fREQUENCYCS) February 5, 2024
You can get information by accident like this during gameplay. More testing to come.
Thank you for your time.@naturalG9@henkkygcs@creZe__ pic.twitter.com/saxBSYrNVC