Under en längre tid har boosts - där ena spelaren hoppar på en annan - varit ett problemområde för CS2. Spelare upplever ibland laggiga interaktioner när de försöker genomföra en boost. Varför det sker har varit oklart, men nu är mysteriet löst. CS-profilen Poggu visade nyligen upp hur han konsekvent kan få boost-bugget att ske, och anledningen var förvånantsvärt enkel.
Om en spelare dör, samtidigt som de står på kroppen av en annan spelare, blir spelet förvirrat och tar bort kollisioner för den döende spelaren. Resultatet: att boosts blir laggiga och svårare att genomföra. Buggen misstänkts ha uppstått när Valve gjorde en förändringar med hur döda kroppar interagerar med varandra, och Poggu hoppas att hans upptäckt kan hjälpa Valve:
"Med denna information borde det vara enkelt för Valve att fixa bugget. Det handlar bara om att kunna återskapa buggen", skriver Poggu om sin upptäckt.
Se Poggu visa hur man återskapar bugget, och förklaringen bakom:
Om en spelare dör, samtidigt som de står på kroppen av en annan spelare, blir spelet förvirrat och tar bort kollisioner för den döende spelaren. Resultatet: att boosts blir laggiga och svårare att genomföra. Buggen misstänkts ha uppstått när Valve gjorde en förändringar med hur döda kroppar interagerar med varandra, och Poggu hoppas att hans upptäckt kan hjälpa Valve:
"Med denna information borde det vara enkelt för Valve att fixa bugget. Det handlar bara om att kunna återskapa buggen", skriver Poggu om sin upptäckt.
Se Poggu visa hur man återskapar bugget, och förklaringen bakom:
We just figured out what cases the "boost bug", it's the fucking ragdolls. Whenever you die while standing on a ragdoll your client side collision will be permanently disabled for that player.
— Poggu (@poggu__) August 31, 2024
This happens because the game disables player collision whenever your ragdoll touches… pic.twitter.com/ITYNkX2ZCA