Utvecklarna på Valve verkar arbeta med någon form av system som ska upptäcka "misstänkta träffar" i Counter-Strike 2. Det tror iallafall den ryska dataminern Maksim "Gabe Follower" Poletaev som i den senaste uppdateringen hittat referenser till "suspicious hits" i koden.
I ett inlägg på X delade Gabe Follower häromdagen med sig av sina fynd som han menar kan vara en åtgärd som vidtas för att motverka fuskande i spelet.
"Detta är med största sannolikhet en ny metod som aktiveras när oärliga spelare upptäcks", skriver han.
På Reddit diskuterar CS2-spelare vad koden kan innebära och flera tror att det kan röra sig om en variant av ett system som finns i spelet Rainbow Six Siege, där skott som i teorin ska vara omöjliga att genomföra avvisas av servern.
I ett inlägg på X delade Gabe Follower häromdagen med sig av sina fynd som han menar kan vara en åtgärd som vidtas för att motverka fuskande i spelet.
"Detta är med största sannolikhet en ny metod som aktiveras när oärliga spelare upptäcks", skriver han.
Pure speculation, sounds like "no spread" fix in cheats, but we will see.
— Gabe Follower (@gabefollower) December 19, 2023
På Reddit diskuterar CS2-spelare vad koden kan innebära och flera tror att det kan röra sig om en variant av ett system som finns i spelet Rainbow Six Siege, där skott som i teorin ska vara omöjliga att genomföra avvisas av servern.