Peeker's advantage har varit ett hett diskussionsämne sedan releasen av Counter-Strike 2. Nu har den populäre Youtube-profilen WarOwl släppt en video där han förklarar hur peeker's advantage fungerar i spelet.
I videon testar WarOwl hur pingen påverkar peeker's advantage i både CS:GO och CS2. Med låg ping syntes ingen större skillnad i de båda spelen, dock hittade han en skillnad gällande låg och hög ping.
Om en spelare har 15 i ping i CS2 och dödar en motståndare vars ping ligger på 90 då registreras detta efter 100ms, tvärtemot blir resultatet detsamma. Även i CS:GO registreras detta efter 100ms för spelaren med den lägre pingen, däremot registrerades en kill efter bara 50ms för spelaren med 90 i ping.
Med andra ord kan man säga att när du interagerar med en motståndare i CS2 då tar spelet dig till dennes nivå, vilket resulterar i att det känns som att du också har högre ping. Detta kan vara en av orsaker till att spelet känns klumpigt för spelare med lägre ping.
Se WarOwls video nedan:
I videon testar WarOwl hur pingen påverkar peeker's advantage i både CS:GO och CS2. Med låg ping syntes ingen större skillnad i de båda spelen, dock hittade han en skillnad gällande låg och hög ping.
Om en spelare har 15 i ping i CS2 och dödar en motståndare vars ping ligger på 90 då registreras detta efter 100ms, tvärtemot blir resultatet detsamma. Även i CS:GO registreras detta efter 100ms för spelaren med den lägre pingen, däremot registrerades en kill efter bara 50ms för spelaren med 90 i ping.
Med andra ord kan man säga att när du interagerar med en motståndare i CS2 då tar spelet dig till dennes nivå, vilket resulterar i att det känns som att du också har högre ping. Detta kan vara en av orsaker till att spelet känns klumpigt för spelare med lägre ping.
Se WarOwls video nedan: