×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Här visar profilen hur peeker's advantage fungerar i CS2

1
WarOwl förklarar peeker's advantage i CS2.
Peeker's advantage har varit ett hett diskussionsämne sedan releasen av Counter-Strike 2. Nu har den populäre Youtube-profilen WarOwl släppt en video där han förklarar hur peeker's advantage fungerar i spelet.

I videon testar WarOwl hur pingen påverkar peeker's advantage i både CS:GO och CS2. Med låg ping syntes ingen större skillnad i de båda spelen, dock hittade han en skillnad gällande låg och hög ping.

Om en spelare har 15 i ping i CS2 och dödar en motståndare vars ping ligger på 90 då registreras detta efter 100ms, tvärtemot blir resultatet detsamma. Även i CS:GO registreras detta efter 100ms för spelaren med den lägre pingen, däremot registrerades en kill efter bara 50ms för spelaren med 90 i ping.

Med andra ord kan man säga att när du interagerar med en motståndare i CS2 då tar spelet dig till dennes nivå, vilket resulterar i att det känns som att du också har högre ping. Detta kan vara en av orsaker till att spelet känns klumpigt för spelare med lägre ping.

Se WarOwls video nedan:

Artikelbild: WarOwl/Twitter och Skärmbild/Counter-Strike

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..