Vi var många som höjde ögonbrynen när vi först hoppade in i Counter-Strike 2. Movement, granater, interp och en hel del annat kändes "off" eller i alla fall udda. Men det som förmodligen flest klagat på är sprayen i CS2, främst AK-47an.
Enligt sidan csstats skiljer sig sprayen ganska mycket från CS:GO då den är betydligt mindre. Detta var något som tidningen PC Gamer frågade om när de intervjuade Valves utvecklare och som fick sin förklaring i de nya subtick-servrarna.
— I CS:GO delades spelarna upp mellan 64- och 128-tick-servrar. Tickfrekvensen påverkade CS:GO på flera sätt, bland annat hur granater simulerades och spraymönstren för vapen, och spelarna hade svårt att växla mellan de två miljöerna. Ett mål med CS2 var att förena dessa två grupper, och sub-tick-servrar är ett viktigt steg mot detta mål, förklarar utvecklarna.
— Spraymönstren ser något reducerade ut jämfört med 64-tick i CS:GO, eftersom vi som en allmän regel har försökt matcha 128-tick-beteendet när det är möjligt och 128 tickrate CS:GO-sprayen är ungefär den storlek du för närvarande ser i CS2.
Läs hela intervjun med Valves utvecklare här.
Enligt sidan csstats skiljer sig sprayen ganska mycket från CS:GO då den är betydligt mindre. Detta var något som tidningen PC Gamer frågade om när de intervjuade Valves utvecklare och som fick sin förklaring i de nya subtick-servrarna.
— I CS:GO delades spelarna upp mellan 64- och 128-tick-servrar. Tickfrekvensen påverkade CS:GO på flera sätt, bland annat hur granater simulerades och spraymönstren för vapen, och spelarna hade svårt att växla mellan de två miljöerna. Ett mål med CS2 var att förena dessa två grupper, och sub-tick-servrar är ett viktigt steg mot detta mål, förklarar utvecklarna.
— Spraymönstren ser något reducerade ut jämfört med 64-tick i CS:GO, eftersom vi som en allmän regel har försökt matcha 128-tick-beteendet när det är möjligt och 128 tickrate CS:GO-sprayen är ungefär den storlek du för närvarande ser i CS2.
Läs hela intervjun med Valves utvecklare här.