×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Aimpunch misstänkt större i CS2 — kan förklara m0NESYs AWP-miss

1
En kritiserad effekt kan vara förklaringen till Ilya "m0NESY" Osipovs virala miss.
När Ilya "m0NESY-" Osipov missade ett AWP-skott som såg ut att vara perfekt placerat i IEM Sydney-matchen mot Complexity Gaming var det många som kritiserade Valve. Kritikerna menade att klippet var ett bevis på att Counter-Strike 2 inte fungerar som det ska.


Nu kan dock en förklaring ha hittats till varför m0NESY missade skottet. Under helgen postade nämligen Reddit-användaren Skrapfall en uppmärksammad tråd där han visar hur AWP-spelare i CS2 drabbas av aimpunch på ett betydligt större sätt än i CS:GO.

Aimpunch är ett begrepp som beskriver hur man som spelare får sämre träffsäkerhet när man blir träffad av ett skott. Effekten har funnits i Counter-Strike länge, men enligt Skrapfall är aimpunchen i CS2 betydligt värre i CS2, särskilt för AWP-spelare.

När man spelar upp m0NESYs miss i slow-motion kan man se att siktet blir suddigt precis innan han får iväg sitt skott, eftersom han tar skada från en motståndare, något som en annan Reddit-användare uppmärksammat redan tidigare i en inte lika uppmärksammad tråd.

Monesy "CS2d" clip from demo slowed down
byu/fingermebarney inGlobalOffensive

Artikelbild: Kalle Strömgren och Twitch/ESL
Videokälla: ESL/Twitch

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..