×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Valve hårdkodar in 64-tick i Counter-Strike 2

1
Ändringen gör att 128 tick-servrar inte fungerar.
En stor fråga inför släppet av Counter-Strike 2 har varit Valves nya system för tickrate. I CS:GO har spelets inbyggda matchmaking-system använt servrar med 64 tick medan de flesta tredjepartsplattformar och tävlingsservrar haft 128 tickrate som alltså uppdaterats dubbelt så snabbt.

Snabbare servrar är något som en stor del av spelarbasen haft på önskelistan inför CS2 och fått delvis gehör för. I CS2 har Valve introducerat ett nytt system för tickrate som tillverkaren kallar för "subtick". Subtick är en teknik som gör att information skickas "när det behövs" istället för i reguljära intervaller, vilket ska göra servrarna snabbare.

Trots subtick-systemet har tredjepartsplattformar under CS2-betan fortsatt använda servrar med 128 tickrate, något som Valve nu verkar sätta stopp för.

I ett inlägg på X skriver CS-profilen Pavel Djundjik, som grundat SteamDB, att Valve hårdkodat in 64-tick i CS2:s klient. Detta innebär att tredjepartsplattformar som Faceit eller Esportal nu inte längre kan tillhandahålla servrar med 128-tick.

Om koden är tänkt att vara permanent eller om det rör sig om tillfälligt testande i betan är oklart.


Artikelbild:

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..