Folk har ropat i flera år efter 128 tick-servrar till officiella CS:GO-servrar. Det ser nu ut som att den stundade stora uppdateringen med Source 2 faktiskt kan ge oss ännu bättre servrar än det. Enligt Gabe Follower, en dataminare som har djup insikt i Valves koder, har hittat kodsnuttar som tyder på ticklösa servrar.
Det som nu tycks hända är istället för att ha reguljära intervaller så skickas bara information när det behövs. Detta innebär att all information inte måste verifieras konstant utan bara den nya informationen. Detta kan i sin tur leda till mycket snabbare servrar.
Vad tusan innebär detta?
Just nu fungerar systemet med 64 tick att servern och klienten (alltså spelaren) uppdaterar varandra 64 går per sekund. 128 tick innebär att det sker 128 gånger per sekund. Om du skjuter så skickas den informationen till servern. Som sen verifierar om det stämmer för att sen skicka tillbaka detta till dig. Och detta händer med allt i spelet konstant.Det som nu tycks hända är istället för att ha reguljära intervaller så skickas bara information när det behövs. Detta innebär att all information inte måste verifieras konstant utan bara den nya informationen. Detta kan i sin tur leda till mycket snabbare servrar.
Inbyggt stöd för jumpthrows
En annan dataminare som går under namnet Aquarius 2 har hittat kodsnuttar som kan tyda på inbyggt stöd för jumpthrows. I koden står det: "in_jump_throw_release". Detta skulle kunna betyda att man inte längre behöver hålla på med massa aliases. Istället bara kunna bestämma en knapp i i inställningar.If my eyes are not deceiving me, it looks like we are getting a native jumpthrow bind??? ???? Found in the latest Dota 2 major update.
— Aquarius 2 (@aquaismissing) March 7, 2023
No more aliases and bind hacks pls Mr. @CSGO ???????? pic.twitter.com/kr6qEhSGNH