I början av den tredje kartan i ESL Pro League matchen mellan
I en intervju med HLTV berättade Ulrich “theflyingdj“ Schulze, vice vd för spelekosystem på ESL, mer om anledningen till problemen.
Enligt Schulze så blev Navi-spelarna utsatta för ett välkänt problem med Steam där spelarna mottar hundratals vän förfrågningar på en gång vilket kraschar deras uppkoppling till servern. Efter flera långa pauser, byte av datorer och byte av Steam-konton så löstes problemet.
Trots problemen och den långa fördröjningen så lyckades Navi vinna tredje kartan och säkra en plats i kvartsfinalen mot .
och så förlorade Navi flera rundor på grund av att spelare laggat ur. I en intervju med HLTV berättade Ulrich “theflyingdj“ Schulze, vice vd för spelekosystem på ESL, mer om anledningen till problemen.
Enligt Schulze så blev Navi-spelarna utsatta för ett välkänt problem med Steam där spelarna mottar hundratals vän förfrågningar på en gång vilket kraschar deras uppkoppling till servern. Efter flera långa pauser, byte av datorer och byte av Steam-konton så löstes problemet.
Trots problemen och den långa fördröjningen så lyckades Navi vinna tredje kartan och säkra en plats i kvartsfinalen mot .