Läskgiganten Coca-Cola släppte häromdagen en reklamfilm med esporttema på Youtube. Mottagandet blev dock minst sagt svalt.
I filmen får vi se två esportlag tävla mot varandra inför en fullsatt arena. När en av spelarna dör i det våldsamma spelet väljer han att dricka en Coca-Cola.
Efter att ha insupit drycken förändras stämningen på arenan. De tidigare bittra motståndarna lägger stridsyxan åt sidan och bestämmer sig för att bli vänner istället. Allt är frid och fröjd.
I kommentarsfältet på Youtube är det desto mindre fridfullt. Bland de över 1500 kommentarer som i skrivande stund publicerats är det få som har något positivt att säga om reklamen.
Även i Youtubes like-funktion syns missnöjet. I skrivande stund har över 16 000 personer tryckt på dislike-knappen medan bara 900 gett filmen tummen upp.
Se Coca-Colas reklamfilm nedan
I filmen får vi se två esportlag tävla mot varandra inför en fullsatt arena. När en av spelarna dör i det våldsamma spelet väljer han att dricka en Coca-Cola.
Efter att ha insupit drycken förändras stämningen på arenan. De tidigare bittra motståndarna lägger stridsyxan åt sidan och bestämmer sig för att bli vänner istället. Allt är frid och fröjd.
I kommentarsfältet på Youtube är det desto mindre fridfullt. Bland de över 1500 kommentarer som i skrivande stund publicerats är det få som har något positivt att säga om reklamen.
Även i Youtubes like-funktion syns missnöjet. I skrivande stund har över 16 000 personer tryckt på dislike-knappen medan bara 900 gett filmen tummen upp.
Se Coca-Colas reklamfilm nedan