Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Är inget fel på att investera i ett lite dyrare chassi och nätdel. Men det inte direkt kommer förbättra någonting för din nuvarande dator, utan kommer betyda att du kan köra samma nätdel om du vill t ex köra CF. Det handlar isf om senare upgraderingar. Annars ser allt okej ut.
#6 Jag skulle nog inte göra det, du kan kanske köpa en 800w bronze eller nått isf om du vill kunna köra CF senare. 2st 6950 + 2500k @ ~4,4 ghz på 650w skulle vara för läskigt för mig ^^. Men det där nätagget du har valt nu skulle nog kunna köra det utan problem.
Om du vill ha den monterad och med windows blir den ju någon tusenlapp dyrare. Men tror att du skulle få en dator som skulle kännas bättre där. Visst den är liten, men du kan ju köra ett annat chassi isf.
#13 vad är det som är tusen gånger bättre? Samma minne, grafikkort, samma cpu, samma cpufläkt. Min har SSD vilket gör att den kommer KÄNNAS bättre (vilket var vad jag skrev). Den har även utrymme till ett extra grafikkort i CF. Om du skulle låta vem som helst testa båda datorerna utan att veta prestandan, skulle ALLA säga att min var snabbare.
#21 Det har stöd för PCI-e generation 3.0. Nya grafikkorten som kommer i höst alltså.
Har även stöd för de nya processorerna som släpps om några månader.
#25 bra fråga. Ingen vet hur de presterar än, men om man kollar genom grafikkorten som släppts den senaste tiden så är det i princip bara ett kort som är starkare än det föregånga som släpps i taget. T.ex GTX 470 är lika som ett GTX 560Ti, GTX 480 är som ett GTX 570 osv. GTX 580 är one of it's kind i dagens läge. Så ifall du köper ett t.ex HD6950 så kan du förvänta dig att i den nya serien så matchas ditt kort av ett kort snäppet ner i prisklassen.
Processorerna förväntas släppas i mars 2012 och grafikkorten till jul. Du bestämmer vad som är värt att vänta på :) Själv hade jag kört på en dator nu, då man egentligen aldrig ska vänta på datorgrejer. Då kommer du vänta i resten av ditt liv, då var gång en ny sak släpps, så finns det nåt nytt att vänta på ;)
Kanske lite flummigt förklarat, men jag är trött :)
#29 Ifall du tar två GTX560Ti så får du i princip samma prestanda men det blir sjukt mycket billigare. Du förlorar ty ~7fps i BC2. Och i fps över 100 gör det iongen skillnad.
Du har rätt i att AMDs kort drar mindre ström, så de är finare i CF. Dock så är de dyrare vid inköp :)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Varför köper du ett chassi för 1,2k? Helt onödigt.
wat.jpg
OnT: Flertal artiklar ej i lager.
kör på asus moderkort
http://www.inet.se/artikel/190 1989/asus-p8z68-v
Tror att du kanske kommer behöva ett annat nätagg, är inte så bra på nätagg liksom.
#2 1 artikel ej i lager, gör om gör rätt
#3 hUEAehaeUAheua lululul, nä det är bra,750 80+ GOLD det räcker långt ;)
Skulle kunna sänka nätagg till 650w det är ju 80+ GOld räcker ju en bit ;)
#3 vad är det speciella med just det moderkortet? :D:D:D
Tbh iKnowlol:
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/740018/2011-08-15
Om du vill ha den monterad och med windows blir den ju någon tusenlapp dyrare. Men tror att du skulle få en dator som skulle kännas bättre där. Visst den är liten, men du kan ju köra ett annat chassi isf.
#12 vad ska jag med 2 nätaggregat till? datorn jag valt ut är tusen gånger bättre ;)
Dessutom har hans paket redan 2 grafikkort.
#0 Enda jag kan rekommendera dig är ett bättre och framtidssäkrare moderkort: http://www.inet.se/artikel/190 2090/asrock-z68-extreme3-gen-3
sämre luftflöde, mer dam mer värme sämre prestenda i chassit
Man behöver bara 1 nätagg?!...
Jag försöker på Sweclockers oxå, där är dom lite mer inriktade i sånt så :)
#15 kan du motivera vad som är bättre med det? vill gärna veta! :D
Fattar inte : Modell: Intel, kräver processor med inbyggt grafikkort
T.ex
Har även stöd för de nya processorerna som släpps om några månader.
och du var inte lite nådig med 24 gb ram!?
Processorerna förväntas släppas i mars 2012 och grafikkorten till jul. Du bestämmer vad som är värt att vänta på :) Själv hade jag kört på en dator nu, då man egentligen aldrig ska vänta på datorgrejer. Då kommer du vänta i resten av ditt liv, då var gång en ny sak släpps, så finns det nåt nytt att vänta på ;)
Kanske lite flummigt förklarat, men jag är trött :)
Vad tycker du om mer då SLI/CF? NVidida/AMD
Själv har jag hört att CF presterar snäppet bättre, mindre strömdragamde (stavning, och det kanske inte äs så viktigt med just ström)
och att dom blir varmare
bara vad jag hört dock!
Du har rätt i att AMDs kort drar mindre ström, så de är finare i CF. Dock så är de dyrare vid inköp :)
Test med både GTX560Ti och HD6950 2Gb
http://www.sweclockers.com/rec ension/13357-nvidia-geforce-gt x-560-ti/13#pagehead
tack för allt;)