Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Nu slutade jag iofs i februari så jag vet inte vad folk har idag.. Men 4,7k är väl fan inte mycket? Vill minnas att jag hade 4950 eller dyl genom att bara kötta heroics
Det är bra med gs imo. Om du inte har tillräkligt bra gs så har du sjunkigt gear och borde gå och farma heroics.
Och det är väl klart att man vill ha med så bra gearat folk som möjligt, eftersom det är svårt att skilja på en bra och en dålig spelare i wotlk...
#206 Du kollar om han har tillräckligt bra GS och SEN inspectar annars cba to inspect. Folk som invitar någon utan att inspecta bara för att han säger att han har 5.5k gs är ju bara blåst, du kommer långt över 6k gs med pvp gear nu.
Om vi jämför en skillad och en dålig spelare i PVE, den så kallad skillade spelaren har 4k gs och den dåliga har 5.5k gs. Den dåliga kommer förmodligen ändå göra bättre ifrån sig. Nu ska vi inte överdriva och säga att den dåliga är så dålig som att den aldrig spelat wow förut.
GS gör skillnad i dom flesta lägen.
#207 den dåliga gör bättre fast han suger bara för han har bättre stats på sin gear så man kan inte jämföra en med 4k gs och en med 5.5k gs, för med 4k gs har du inte ens halv naxx10 då har du typ blått grönt och någon epic..
#208 Ja det är väl det jag menar också, har du så låg gs ska du inte ens försöka komma in i högre ilvl raids, vilket folk i denna tråd verkar ha och försöka göra.
#213 Så gör vi i min guild iaf, inte direkt så att 11 / 12 normals är svårt och när man knappt behöver nått från dom så äre bättre att boosta 2-3 st för gear ist för att dissa grejorna.
#214 Ja det är ju inte så att ni bryr er i vad för GS era alts har när ni boostar i er GUILD.
Men en pug kommer bry sig om vad du har för GS, i en pug vill man inte boosta folk och komma till Saurfang och se att dpsen är för låg pga flera med låg gs. Sånna problem finns oftast inte i en guild eftersom medelvärdet på GS är högre i en guild än en pug.
#216 Det stämmer, tro det eller ej. Började nyligen på min hunter igen och bytt ut allt nu under senaste veckan till endast 232/245 och sitter på 5050 ungefär.
#217 Väldigt konstigt, jag lvlade upp min mage och drog den genom HCs och köpte allt från badges + Battered hilt svärdet. Hamnade just över 5000 tror jag, kanske på 5100 nu, och då ger svärdet rätt mycket :O
Men då kan de vara så att jag skiter i en högre ilvl trinket med bara för att X stats för mig blir bättre även om den är lägre. Iuno, dishar ut DPS som gudar på båda charsen ändå :D
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Och det är väl klart att man vill ha med så bra gearat folk som möjligt, eftersom det är svårt att skilja på en bra och en dålig spelare i wotlk...
Om vi jämför en skillad och en dålig spelare i PVE, den så kallad skillade spelaren har 4k gs och den dåliga har 5.5k gs. Den dåliga kommer förmodligen ändå göra bättre ifrån sig. Nu ska vi inte överdriva och säga att den dåliga är så dålig som att den aldrig spelat wow förut.
GS gör skillnad i dom flesta lägen.
Men en pug kommer bry sig om vad du har för GS, i en pug vill man inte boosta folk och komma till Saurfang och se att dpsen är för låg pga flera med låg gs. Sånna problem finns oftast inte i en guild eftersom medelvärdet på GS är högre i en guild än en pug.
Men gearscore är gay, fast jag gillar gearscore 3.0, så jag kan inspecta med den, då är det rätt soft att ha den.
Men då kan de vara så att jag skiter i en högre ilvl trinket med bara för att X stats för mig blir bättre även om den är lägre. Iuno, dishar ut DPS som gudar på båda charsen ändå :D
Kanske 4950ish utan dem grejerna.