Tjenare FB!
jag vet inte vad som har hänt med mig på det senaste ... jag har slutat äta lika mycket, jag känner mig fan inte bra när jag har käkat men jag spyr absolut inte utan jag mår bara illa i ungefär någon minut...
men för 2 månader sedan vägde jag 74 kg och nu väger jag bara 67 kg och är 1.85 cm lång .... så 7 kg har jag tappat på 2 månader =/
jag köpte en kebabrulle förrut .. käka mindre än hälften och försöker trycka i mig det sista nu men mår inte bra i magen =/
så jag undrar om ni har någon aning om vad det kan vara för fel på mig ?
undvik gärna barnsliga kommentarer tack ....
188~ 80kg ;E
1.77 - 76 kg.
#25 helt rätt!
gg
Du kanske är allergisk mot något som du äter mycket av, eller är som #9 säger glutenallergiker eller laktosintolerant. Då kan det lätt hända att man känner sig mättare än vanligt och ibland illamående.
Prova med att inte äta något alls på några timmar tills du blir riktigt hungrig. Sedan äter du riktig mat dvs proteinrik mat med mycket nyttiga kolhydrater och så givetvis sallad. Se till att tugga maten ordentligt o inte stressäta heller. Om man inte tuggar maten tillräckligt blir matsmältningen mycket mer krävande och tar onödigt lång tid vilket i sin tur leder till att du känner dig mätt med mindre mat i magen.
Om problemet kvarstår tycker jag du ska ringa till din lokala sjukvårdsupplysning och prata med en läkare.
Det viktigaste är (om du äter så lite) att du får i dig tillräckligt med vitaminer, fetter och mineraler.