Hej!, Jag har nyss köpt en Extern hårdisk som heter Seagate, Men när jag kopplar in den i tv:n så får jag inte fram menyn till den, vad är det för fel? Går det inte kolla på film genom den till tv:n?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Hade liknande problem med min externa, Western Digital dock.
Jag är tvungen att starta TVn först och sedan koppla in min externa för att den skulle hittas.
Tror det är FAT32 som är "rätt format". Är inte säker på det här, men jag gjorde så. Dator-> Högerklicka på hårddisken-> Egenskaper-> Sen hittar du nog :P Allt kommer att tas bort från hårddisken, är inte säker på det här så vänta lite och se vad andra skriver :D
edit: Ojdå, kanske var NTFS som var rätt :P Sorry my bad :]
Misstänker också att det är som #1 säger, tror du måste formatera hårddisken till FAT-format. Det du har nu är nog NTFS och inte månte tv-apparater som klarar det.
Var så för mig med, dock hade jag en USB 2.0 samt 3.0 sladd på min externa testade såklart med 2.0an men tydligen fungerade det inte men med 3.0an fungerade det utmärkt. Om du har 2 kablar testa byt, annars är det som de andra säger att du måste formatera hårddisken.
Kontrollera även att tv'n stödjer divx format då jag antar att det är de du vill spela upp?
#9 Högerklicka på hårddisken, välj formatera eller egenskaper, välj sedan till vilket format du vill formatera. Sitter tyvärr på jobbet så kan inte ge en direkt beskrivning för tillfället.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Du måste formatera den till NTFS.
Jag är tvungen att starta TVn först och sedan koppla in min externa för att den skulle hittas.
edit: Ojdå, kanske var NTFS som var rätt :P Sorry my bad :]
Kontrollera även att tv'n stödjer divx format då jag antar att det är de du vill spela upp?
#9 Högerklicka på hårddisken, välj formatera eller egenskaper, välj sedan till vilket format du vill formatera. Sitter tyvärr på jobbet så kan inte ge en direkt beskrivning för tillfället.
Här var den jag köpte.
Så är det på W7, på övriga operativsystem finns det nog i egenskaper.