annonserade i veckan ett personligt partnerskap med Razer. Det innebär att NiKo kommer använda deras gear och representera deras varumärke.
– Jag har känt till Razer lika länge som jag har känt till Counter-Strike – ungefär 20 år, skriver NiKo. De står på översta hyllan enligt mig och jag är taggad över vad vi kommer göra ihop.
Det är inte första gången en esportare skriver på ett personligt avtal med en sponsor, har arbetat med Razer i 10 år. Det är dock betydligt mycket mer sällsynt än i traditionell sport, där till exempel fotbollsspelare har samarbeten med tillverkare av fotbollsskor, något som poängterade på X.
– Det här är framtiden, skriver han. Vi är inte riktigt där ännu där det blir vanligt.
– De flesta lag hade inte överlevt idag utan att stoppa sina spelare från att göra sådana här avtal, men på samma sätt som en fotbollsspelare kan spela för ett lag sponsrat av Nike och göra en deal med Puma så kommer vi också komma dit.
– Spelare kan tjäna stora pengar genom att ta bort "mellanhanden", alltså organisationen. För spelare med varumärken som NiKo kan det även vara värt att ta en stor lönesänkning för att ha den här möjligheten.
– Jag har känt till Razer lika länge som jag har känt till Counter-Strike – ungefär 20 år, skriver NiKo. De står på översta hyllan enligt mig och jag är taggad över vad vi kommer göra ihop.
Det är inte första gången en esportare skriver på ett personligt avtal med en sponsor, har arbetat med Razer i 10 år. Det är dock betydligt mycket mer sällsynt än i traditionell sport, där till exempel fotbollsspelare har samarbeten med tillverkare av fotbollsskor, något som poängterade på X.
– Det här är framtiden, skriver han. Vi är inte riktigt där ännu där det blir vanligt.
– De flesta lag hade inte överlevt idag utan att stoppa sina spelare från att göra sådana här avtal, men på samma sätt som en fotbollsspelare kan spela för ett lag sponsrat av Nike och göra en deal med Puma så kommer vi också komma dit.
– Spelare kan tjäna stora pengar genom att ta bort "mellanhanden", alltså organisationen. För spelare med varumärken som NiKo kan det även vara värt att ta en stor lönesänkning för att ha den här möjligheten.
This is the future. We are not quite there yet, for it to be a common thing.
— Daniel Vorborg (@dvorborg) April 3, 2025
For now most teams wouldn't survive without blocking players from making these individual deals, but the same way that a footballer can play for a team sponsored by Nike and take a Puma deal - we will… https://t.co/A1vNvoBGCp






