Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
6

"Det finns ingen bostadsbrist"

Postat av hundvalpen den 10 September 2015, 11:36
62 kommentarer · 2 995 träffar
Hej!

Den här tråden placeras under "vardagsbekymmer", då flyktingkatastrofen numera blivit en del av allas vår vardag. Således är det inte längre bara ett bekymmer för de som flyr, utan även för dig och mig och din mormor som kommer att dö en plågsam död i brist på adekvat välfärd.

Men det är givetvis inte min poäng! Jösses vad det är lätt att glida ifrån ämnet ibland. Och ämnet för dagen tänkte jag skulle vara bostadsbrist. Eller just det, den bostadsbrist som ju egentligen inte finns!

Idag kör Aftonbladet en "skäms-för-fan" kampanj mot kommuner som inte tar emot flyktingar. Och visst, kanske är den berättigad. Men missförstå mig inte. Att vissa kommuner inte VILL ta emot flyktingar har jag inga anmärkningar på, det är till dessa kommuner vi svenskar inom kort kommer att vallfärda i hopp om trygghet och stabilitet. Men att man de facto inte gör det - tar emot alltså - när resten av Sverige går på knäna, DET är märkligt. Ytterst är det givetvis politikerna som bedriver vansinnesprojektet som ska stå till svars och inte enskilda kommuner, men med rådande brist på intelligens i riksdag och regering så är det ju lite som det är.

Hur som helst. På Aftonbladet pratar man specifikt om Vellinge som har ett oerhört lågt mottagande.

Kommunen uppger att orsaken till detta är... Precis, foliehattar på! Bostadsbrist! Hur vågar de ens påstå att denna myt överhuvudtaget existerar?

Att det faktiskt råder bostadsbrist håller givetvis inte det nya politiska alternativet "Nya Listan" med om (de har tre mandat i kommunfullmäktige). Låt oss lyssna på deras argument:

Moderaternas dåvarande partiledare och statsminister sade att vi i Sverige måste öppna våra hjärtan. Det tycker jag att vi i Vellinge ska göra också, säger Rolf Erichs (NL).

Han håller inte med om att det råder bostadsbrist i Vellinge:

–Vi har mycket sommarbostäder i Skanör, Falsterbo och Höllviken. Människor här är beredda att öppna sina sommarhus för flyktingar, säger Erichs.

Så där har ni det gott folk. Nya Listan har löst bostadsbristen bara genom att existera!

Nu när vi redan har öppnat våra hjärtan, i form av att vi tillåtit idiotin (tillåtit är fel ord, jag har aldrig blivit tillfrågad) så är det nu dags att även öppna våra stjärthål. Nu ska flyktingarna inhysas i våra sommarstugor, för det tydligen så man politiskt löser en bostadsbrist.

Jag kan bara anta att nästa steg är en tvångsplacering av flyktingar i våra egna hem:

- Jaha unge man, jag ser att du bor ensam på 62kvm.

- Ehh.. Ja, det stämmer.

- Mycket plats... Mycket plats..

- Mmm njae, så stort är det väl ändå inte?

- Är du rasist?

- Nej, va? Vad menar du?

- Du kommer med undanflykter.

- Vadå undanflykter, för vad?

- Då var saken avklarad! Här har du dina personliga flyktingar som ska kvoteras in i ditt boende. Abdallah, Abd al Alim, Abdal Majid! Kom hit! Här har ni er personliga uppassar-svenne, han leder er till ert nya hem.

Detta känns inte som ett särskilt avlägset scenario, eller vad tror ni?

62 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar