Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
4

Hur lugnar ni ner er?

Postat av aka pod den 8 November 2015, 05:28
48 kommentarer · 2 485 träffar
Hallå allihop!

Tänkte kolla med alla experter som dygnat, jobbat oändliga timmar och som allmänt leker och vänder på sin sömnrytm som dom vill!

Hur fan finner man ro när man väl ska sova?

Jag är 21 barre, jobbar på ett lager som både plockare (man lyfter matvaror från plockplats till en bur på din truck) och som påfyllare (man flyttar pallar när plockplatser tar slut). Egentliga jobbtider är 8-17 men det sträcker sig ofta långt över det. Senaste två veckorna har jag jobbat 8-23 mån, tors och fre. Onsdag och torsdag 8-17. Givetvis skiljer det sig på vad jag får för arbetsuppgift men i snitt kanske jag lyfter 7 ton per dag. Så när jag frågar mig själv och min omgivning så borde jag vara trött! Men svaret jag får från kroppen är att jag inte kan ta det lugnt när jag väl ska sova vilket slutar att jag är vaken till väldigt sent på natten och bara sover någon enstaka timme. Nu efter ett halvår så känner jag att kroppen värker och att jag glömmer små simpla saker som att låsa dörren, vart jag lägger mina nycklar/plånbok/etc. Helger spenderas med kompisar jag inte träffar på jobbet.

Anledningen till att jag jobbar är för att samla ihop en fet sparkassa för att resa och jag känner inte direkt att jag är på väg in i väggen, utan mer att jag inte vill ha mer ont i kroppen och sluta glömma saker på grund av trötthet.

Så, finns det några fina tips för att ta det lugnt som ni vet fungerat för er?

Tack på förhand buddys.

48 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar