×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mentalt störd

Postat av Smith9697 den 29 Augusti 2022, 21:28
1 kommentarer · 531 träffar
OBS om du stör dig eller inte har lust att förstå att vissa har svårt att släppa tag om det förflutna, eller på något sätt blir lätt kränkt på andras tankar så kan du dra åt helvete och läsa något annat skit.

Det har gått nästan 9 månader sedan jag avsluta ett 3,5 års förhållande med min partner. Och jag vet inte om jag är mentalt störd eller om jag helt enkelt bara inte kan släppa taget om det förflutna.
Våran relation varade i som sagt 3,5 år och som alla säger så kom jag ut ur förhållandet med många sår och frågor.
Känner inte alltid att jag vart rättvist behandlad av henne och känner än idag en ganska start besvikelse på mig själv att jag inte stod upp mer när hon förlöjliga mina känslor och tröck ner mig.
”Kärlek gör en blind”

Kan inte direkt säga att jag ångrar att jag träffat henne, men märker bara själv att jag inte är samma person som jag var förut.
Har svårt med tillit och det känns helt omöjligt att ens känna det minsta lilla intresset för någon annan.

Det jobbigaste är nog att jag tänker på henne varje dag, inte på ett så sorgligt sätt alla gånger, men tänker ofta på våra fina minnen tillsammans och all tid vi la ner och spendera ihop trotts våran distans mellan oss.

Känns svårt att prata med någon om detta, speciellt till nära vänner då dom aldrig var så stöttande till vårat förhållande från början så blir svaren oftast
”Vad var det jag sa”
”Jag sa att du skulle må skit efter henne”
”Hon var aldrig bra för dig”
”Släpp henne bara”
Riktigt så lätt är det kanske inte för mig, tror kanske jag känner en start orättvisa över det jag gått igenom och vill få någon att känna empati för mig.
Tror helt ärligt inte jag riktigt ens vet vad jag vill ha för svar av mina vänner när jag tar upp henne.

Kanske är det någon som läser detta och kan skriva något som ger mig en ny vinkel på mina känslor och kanske hjälper mig förstå mig bättre.
Eller så får jag samma svar som jag redan fått höra dom senaste månaderna.

Vad är normalt, vad ska man göra, hur ska man tänka. Blir helt tokig på alla tankar som jag gått igenom dom senaste månaderna.

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..