Jakten på den perfekta spray-känslan fortsätter. Reddit-användaren Powerful_Seesaw_8927, som häromveckan genomförde ett test som visade att movement i CS2 skiljer sig från CS:GO, har i ett nytt omfattande test tagit sig an frågan om varför sprayen i Counter-Strike 2 känns fel jämfört med CS:GO.
Efter att ha genomfört omfattande test konstaterar användaren att problemet är en konflikt mellan hur två olika system uppdateras: viewpunch och recoil offset. Enligt användaren uppdateras viewpunch för varje bildruta medan recoil offset uppdateras varje server-tick.
Detta skapar ett ryckigt mönster när man sprayar, vilket gör det svårare att kontrollera vapnet. Genom att tillfälligt ta bort ett av systemen (viewpunch) kan användaren bevisa att det andra (recoil offset) orsakar ryckighet eftersom det bara uppdateras 64 gånger i sekunden.
Tråden har fått stor uppmärksamhet bland CS-spelare som hoppas att testerna ska få genomslag hos Valve. Även Powerful_Seesaw_8927 uppmanar Valve-utvecklarna att agera för att förbättra spray-känslan i spelet.
"Valve, detta är nu bevisat med data. Det är dags att agera. Det här problemet påverkar en av spelets allra viktigaste kärnmekanismer", skriver han i sin slutsats.
Läs hela användarens undersökning:
Efter att ha genomfört omfattande test konstaterar användaren att problemet är en konflikt mellan hur två olika system uppdateras: viewpunch och recoil offset. Enligt användaren uppdateras viewpunch för varje bildruta medan recoil offset uppdateras varje server-tick.
Detta skapar ett ryckigt mönster när man sprayar, vilket gör det svårare att kontrollera vapnet. Genom att tillfälligt ta bort ett av systemen (viewpunch) kan användaren bevisa att det andra (recoil offset) orsakar ryckighet eftersom det bara uppdateras 64 gånger i sekunden.
Tråden har fått stor uppmärksamhet bland CS-spelare som hoppas att testerna ska få genomslag hos Valve. Även Powerful_Seesaw_8927 uppmanar Valve-utvecklarna att agera för att förbättra spray-känslan i spelet.
"Valve, detta är nu bevisat med data. Det är dags att agera. Det här problemet påverkar en av spelets allra viktigaste kärnmekanismer", skriver han i sin slutsats.
Läs hela användarens undersökning:
Why the Spray Feels “Off” in CS2 Part 2 — The Real Reason Behind the Jitter — Empirical Proof of Tick-Based Recoil Offset Updates
byu/Powerful_Seesaw_8927 inGlobalOffensive





