×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Valve-utvecklaren bekräftar: Movement i CS2 är annorlunda än CS:GO

1
Utvecklarna jobbar fortfarande för att hitta en lösning.
Rörelsemekaniken i Counter-Strike 2 är inte lika konsekvent som i CS:GO. Det bekräftar en Valve-utvecklare efter att Reddit-användaren Powerful_Seesaw_8927 genomfört ett omfattande test för jämföra movement i CS2 och CS:GO.

Användaren använde ett makroskript för att testa movement i CS:GO med 64 tick, 128 tick och CS2:s sub-tick. Han märkte att varje gång han tryckte på D så var positionen annorlunda jämfört med startpunkten i CS2, vilket inte var fallet i CS:GO.

I tråden "CS2 Movement Inconsistency" bekräftar en utvecklare från Valve att de är medvetna om detta och arbetar på att hitta en lösning, något som CS-profilen Thour uppmärksammat på sociala medier. Enligt Thour påverkar detta flera viktiga komponenter i spelet som counter-strafing och peeking och kan förklara varför många spelare upplever att movement i CS2 känns annorlunda jämfört med i CS:GO.

CS2 Movement Inconsistency
byu/Powerful_Seesaw_8927 inGlobalOffensive

Artikelbild: Pressbild/Valve och Skärmbild/Counter-Strike
Videokälla: Valve

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..