Rörelsemekaniken i Counter-Strike 2 är inte lika konsekvent som i CS:GO. Det bekräftar en Valve-utvecklare efter att Reddit-användaren Powerful_Seesaw_8927 genomfört ett omfattande test för jämföra movement i CS2 och CS:GO.
Användaren använde ett makroskript för att testa movement i CS:GO med 64 tick, 128 tick och CS2:s sub-tick. Han märkte att varje gång han tryckte på D så var positionen annorlunda jämfört med startpunkten i CS2, vilket inte var fallet i CS:GO.
I tråden "CS2 Movement Inconsistency" bekräftar en utvecklare från Valve att de är medvetna om detta och arbetar på att hitta en lösning, något som CS-profilen Thour uppmärksammat på sociala medier. Enligt Thour påverkar detta flera viktiga komponenter i spelet som counter-strafing och peeking och kan förklara varför många spelare upplever att movement i CS2 känns annorlunda jämfört med i CS:GO.
Användaren använde ett makroskript för att testa movement i CS:GO med 64 tick, 128 tick och CS2:s sub-tick. Han märkte att varje gång han tryckte på D så var positionen annorlunda jämfört med startpunkten i CS2, vilket inte var fallet i CS:GO.
I tråden "CS2 Movement Inconsistency" bekräftar en utvecklare från Valve att de är medvetna om detta och arbetar på att hitta en lösning, något som CS-profilen Thour uppmärksammat på sociala medier. Enligt Thour påverkar detta flera viktiga komponenter i spelet som counter-strafing och peeking och kan förklara varför många spelare upplever att movement i CS2 känns annorlunda jämfört med i CS:GO.
CS2 Movement Inconsistency
byu/Powerful_Seesaw_8927 inGlobalOffensive





