En Reddit-användare har upptäckt att vissa ljudfiler i Counter-Strike 2 innehåller en medveten fördröjning, vilket kan bidra till känslan av att vapnens spray känns fel jämfört med hur den kändes i CS:GO. I tråden "RE: Delayed CS2 hitsounds and why it might be one of the reasons that spraying "feels off"" visar användaren xKrasheR hur stor skillnad det gör för känslan när fördröjningen tas bort.
Enligt xKrasheRs analys rör det sig om en fördröjning på 150 millisekunder på vissa ljudeffekter som används när spelaren träffar en motståndare i kropp eller skyddsvästen. För att visa på skillnaderna skapade användaren en modd som tar bort fördröjningen och förbättrar kevlar-träffljuden, något som till synes får väldigt stor positiv effekt.
Läs tråden och se xKrasheRs jämförande video:
Enligt xKrasheRs analys rör det sig om en fördröjning på 150 millisekunder på vissa ljudeffekter som används när spelaren träffar en motståndare i kropp eller skyddsvästen. För att visa på skillnaderna skapade användaren en modd som tar bort fördröjningen och förbättrar kevlar-träffljuden, något som till synes får väldigt stor positiv effekt.
Läs tråden och se xKrasheRs jämförande video:
RE: Delayed CS2 hitsounds and why it might be one of the reasons that spraying "feels off"
byu/xKrasheR inGlobalOffensive





