×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

CS-profilen svarar Twistzz om run-and-gunning i Counter-Strike 2

1
Att springa och skjuta verkar faktiskt inte vara mer träffsäkert i CS2 jämfört med CS:GO.
Counter-Strike 2-analytikern och innehållsskaparen Donald "voo" Parkhurst har svarat på Russel "Twistzz" Van Dulkenss uppmärksammade klipp som visar hur han framgångsrikt använder en "run-and-gun"-taktik i spelet. Twistzz video, där han snabbt rör sig och skjuter ned motståndare, har väckt debatt om effektiviteten av denna spelstil i CS2.


I en egen video, som fått en hel del uppmärksamhet under dagarna, förklarar voo att skott faktiskt inte är mer träffsäkra under rörelse i CS2 jämfört med CS:GO. Med det sagt kan spelets mekanik ändå göra att run-and-gun-stilen kan vara mer framgångsrik i CS2 jämfört med CS:GO.

Sub-tick-systemet och den ökade fördelen för den som rör sig först – kallad "peeker’s advantage" – gör det svårare för stillastående spelare att träffa en rörlig motståndare. Dessa faktorer gynnar ett snabbare, mer rörligt spel och öppnar för en ny typ av spelstrategi där rörelse och timing kan vara avgörande.

voos analys har satt igång en djupare diskussion om hur Counter-Strike-spelare kan behöva anpassa sig till CS2:s mekanik, och hur strategier som tidigare var mindre vanliga nu kan komma att definiera spelets framtid.

Se voos video:

Artikelbild: Stefan Petrescu/PGL
Videokälla: ESL/Twitch

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..