Valve släppte under natten till tisdagen en ny uppdatering för Counter-Strike 2 som fokuserar på att förbättra spelets hoppmekanik, något som länge kritiserats av spelcommunityt för sin inkonsekvens. Uppdateringen adresserar flera av de största problemen och gör hopp mer konsekventa, med höjdjusteringar som nu varierar mindre och stabilare landningar på höga ytor.
Patchen har redan genererat en hel del uppmärksamhet på Reddit bland spelare som hoppas att förändringarna ska innebära stora förbättringar på spelet.
"Communityt kommer självklart att testa detta men de här fixarna för hoppbuggar verkar lovande. Detta kan bli stort", kommenterade Reddit-användaren Galbratorix i diskussionstråden om uppdateringen på r/GlobalOffensive.
Förutom justeringarna för hopp innehåller patchen flera andra förbättringar. Bland dessa finns en uppdatering för vapenupphämtning som minskar risken för att oavsiktligt plocka upp ett vapen istället för att desarmera bomben nära C4, samt förbättrade reaktionsanimationer vid träffar på fiender. Även HE-granater påverkar nu rök, som försvinner inom deras sprängradie, och flera stabilitetsförbättringar har genomförts.
Fullständiga patch notes:
[ JUMPING ]
- Improved jump height consistency to be within 0.015625 of a unit regardless of distance from the map origin at coordinate (0,0,0).
- Previously, in both CS:GO and CS2, jump height could vary by up to 0.03125 of a unit depending on the distance from the map origin.
- Improved consistency of successfully landing on surfaces very close to the maximum height of a jump.
- Jump height is still affected by stamina; when using cl_showpos 2, stamina at takeoff is reported and output is color coded based on possible jump height.
- Fixed a bug with cl_showpos display sometimes showing incorrect jump height when jumping from sloped surfaces.
- Fixed some cases where the client would be pulled back down during a jump because the server disagreed that the jump had taken place.
[ MISC ]
- Adjusted weapon pickup logic while near the C4, prioritizing defusing over accidental weapon pick-up.
- Enemies will now consistently play a flinch animation on the closest hit when the bullet goes through two hitboxes of equal priority (e.g. when both right and left legs get hit).
- HE grenade explosions within smoke now clear the accumulated smoke screen effect on players inside that smoke within range of the HE grenade explosion.
- Stability improvements.
[ MAPS ]
Dust II
- Fixed a gap in geometry.
Patchen har redan genererat en hel del uppmärksamhet på Reddit bland spelare som hoppas att förändringarna ska innebära stora förbättringar på spelet.
"Communityt kommer självklart att testa detta men de här fixarna för hoppbuggar verkar lovande. Detta kan bli stort", kommenterade Reddit-användaren Galbratorix i diskussionstråden om uppdateringen på r/GlobalOffensive.
Förutom justeringarna för hopp innehåller patchen flera andra förbättringar. Bland dessa finns en uppdatering för vapenupphämtning som minskar risken för att oavsiktligt plocka upp ett vapen istället för att desarmera bomben nära C4, samt förbättrade reaktionsanimationer vid träffar på fiender. Även HE-granater påverkar nu rök, som försvinner inom deras sprängradie, och flera stabilitetsförbättringar har genomförts.
Fullständiga patch notes:
[ JUMPING ]
- Improved jump height consistency to be within 0.015625 of a unit regardless of distance from the map origin at coordinate (0,0,0).
- Previously, in both CS:GO and CS2, jump height could vary by up to 0.03125 of a unit depending on the distance from the map origin.
- Improved consistency of successfully landing on surfaces very close to the maximum height of a jump.
- Jump height is still affected by stamina; when using cl_showpos 2, stamina at takeoff is reported and output is color coded based on possible jump height.
- Fixed a bug with cl_showpos display sometimes showing incorrect jump height when jumping from sloped surfaces.
- Fixed some cases where the client would be pulled back down during a jump because the server disagreed that the jump had taken place.
[ MISC ]
- Adjusted weapon pickup logic while near the C4, prioritizing defusing over accidental weapon pick-up.
- Enemies will now consistently play a flinch animation on the closest hit when the bullet goes through two hitboxes of equal priority (e.g. when both right and left legs get hit).
- HE grenade explosions within smoke now clear the accumulated smoke screen effect on players inside that smoke within range of the HE grenade explosion.
- Stability improvements.
[ MAPS ]
Dust II
- Fixed a gap in geometry.