×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Valve-utvecklaren förklarar lagspikes: "Har inget med subtick att göra"

1
Valve arbetar på att förbättra nätverksprestandan i Counter-Strike 2.
Valve utvecklar just nu ett nytt animationssystem för att lösa de bandbreddsproblem som upptäckts i Counter-Strike 2. Det bekräftar Valve-utvecklaren Fletcher Dunn i en Reddit-tråd där packet loss och jitter spikes rapporterats av spelare.

Dunn förklarar i ett svar i tråden "Anyone else getting completely unplayable packet loss and jitter spikes? Look at this! wtf is happening here. is it all my internet?" att det nuvarande animationssystemet är föråldrat och ineffektivt, vilket leder till överdriven användning av bandbredd.

"Vi vet att vi använder mer bandbredd än nödvändigt. Det beror på ett gammalt animationssystem som är ineffektivt. Vi arbetar på att ersätta det, men det är ett stort projekt", skriver han samtidigt som han försäkrar att problemen inte beror på det nya subtick-systemet som introducerades med Counter-Strike 2.

Även om Valve har bekräftat att de arbetar på att ersätta det gamla systemet har någon tidsplan för när det nya animationssystemet kan vara klart inte meddelats.

Anyone else getting completely unplayable packet loss and jitter spikes? Look at this! wtf is happening here. is it all my internet?
byu/Pokharelinishan inGlobalOffensive

Artikelbild: Skärmbild/CS och Reddit
Videokälla: Valve

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..