nyhetssajten Esports Advocate.
Homeinns Hotels Group står för den hotellmässiga expertisen i samarbetet medan NIP står för esportkunnandet. Målet är att "föra in NIP:s varumärke i den fysiska gästsektorn och erbjuda kunderna något utöver det vanliga".
Konceptet med esport-hotell är redan populärt i Kina och över 20 000 sådana hotell rapporterades finnas i landet förra året. Det första hotellet förväntas öppna inom några månader i en ännu ej offentliggjord kinesisk stad.
moderbolag NIP Group och hotellkedjan Homeinns Hotels Group har ingått ett sjuårigt samarbete för att utveckla och driva esport-hotell i stora kinesiska städer. Det rapporterar Homeinns Hotels Group står för den hotellmässiga expertisen i samarbetet medan NIP står för esportkunnandet. Målet är att "föra in NIP:s varumärke i den fysiska gästsektorn och erbjuda kunderna något utöver det vanliga".
Konceptet med esport-hotell är redan populärt i Kina och över 20 000 sådana hotell rapporterades finnas i landet förra året. Det första hotellet förväntas öppna inom några månader i en ännu ej offentliggjord kinesisk stad.