Efter att den första stora CS2-uppdateringen A Call To Arms släppts var det flera spelare som rapporterade in buggar som uppkommit i samband med uppdateringen. Nu har speltillverkaren Valve släppt en ny patch i syfte att åtgärda de problem som uppdateringen medförde.
Den mest uppmärksammade buggen som nu åtgärdats är kopplat till en så kallad one-way smoke. Efter den stora uppdateringen var det möjligt för CT-spelare på Mirage att positionera sig i Window på ett sätt som gjorde det möjligt att se igenom röken på en smoke utan att bli synlig för motståndaren.
Utöver one-way smoken har Valve åtgärdat flera andra buggar som orsakade att spelet kraschade och som ledde till FPS-drops.
Fullständiga patch notes:
Den mest uppmärksammade buggen som nu åtgärdats är kopplat till en så kallad one-way smoke. Efter den stora uppdateringen var det möjligt för CT-spelare på Mirage att positionera sig i Window på ett sätt som gjorde det möjligt att se igenom röken på en smoke utan att bli synlig för motståndaren.
Utöver one-way smoken har Valve åtgärdat flera andra buggar som orsakade att spelet kraschade och som ledde till FPS-drops.
Release Notes for today are up focusing on fixes from yesterday's update: https://t.co/WfNMo8jdmx
— CS2 (@CounterStrike) February 8, 2024
Fullständiga patch notes:
[ STICKERS ]
- Fixed a bug where AMD graphics users couldn't move stickers
- Stickers with custom offsets will now render properly when inspecting other items in-game from Steam Community Market and Steam Inventory
[ SMOKE ]
- Various bug fixes and tweaks
[ SOUND ]
- Fixed a performance bug with certain microphone setups
[ NETWORKING ]
- cl_interp can no longer be changed directly. Some players had scripts that were setting this to a large value, leading to very bad rubber-banding. The interpolation amount can be adjusted through the "Buffering to smooth over packet loss" setting instead
[ ANIMATION ]
- Fixed a bug with the Kukri knife inspect animation
- Fixed a bug where a player holding an incendiary grenade would sometimes show fire effects at their feet
[ UI ]
- Removed XP Overload icon from the kill feed
The swap weapon prompt will now show the weapon/finish name rather than the custom name
- Fixed a bug with switching background maps while inspecting gloves
[ MAPS ]
Vertigo:
- Fixed a gap in world geometry at Crane
[ MISC ]
- Fixed a bug with keyboard input from non-English keyboard layouts
- Various crash fixes
- Fixed a bug where AMD graphics users couldn't move stickers
- Stickers with custom offsets will now render properly when inspecting other items in-game from Steam Community Market and Steam Inventory
[ SMOKE ]
- Various bug fixes and tweaks
[ SOUND ]
- Fixed a performance bug with certain microphone setups
[ NETWORKING ]
- cl_interp can no longer be changed directly. Some players had scripts that were setting this to a large value, leading to very bad rubber-banding. The interpolation amount can be adjusted through the "Buffering to smooth over packet loss" setting instead
[ ANIMATION ]
- Fixed a bug with the Kukri knife inspect animation
- Fixed a bug where a player holding an incendiary grenade would sometimes show fire effects at their feet
[ UI ]
- Removed XP Overload icon from the kill feed
The swap weapon prompt will now show the weapon/finish name rather than the custom name
- Fixed a bug with switching background maps while inspecting gloves
[ MAPS ]
Vertigo:
- Fixed a gap in world geometry at Crane
[ MISC ]
- Fixed a bug with keyboard input from non-English keyboard layouts
- Various crash fixes