Under natten till tisdagen släppte speltillverkaren Valve ännu en patch till Counter-Strike 2. Nattens patch är av det mindre slaget och innehåller sex punkter som alla fokuserar på olika typer av buggfixar.
Det som Valve i huvudsak fokuserat på i denna patch är buggar relaterade till movement där spelarmodellerna på olika sätt betett sig annorlunda mot vad man förväntat sig. Utöver movement-buggar har man också åtgärdat ett par buggar som rör skjutande.
Patchen är den tredje inom loppet av en vecka och den femte hittills i november vilket innebär att Valve fortsatt håller en hög takt när det kommer till att patcha Counter-Strike 2. Under oktober månad släppte tillverkaren sammanlagt elva patcher och fortsätter man i samma tempo ser november ut att bli minst lika omfattande.
Fullständiga patch notes:
Det som Valve i huvudsak fokuserat på i denna patch är buggar relaterade till movement där spelarmodellerna på olika sätt betett sig annorlunda mot vad man förväntat sig. Utöver movement-buggar har man också åtgärdat ett par buggar som rör skjutande.
Patchen är den tredje inom loppet av en vecka och den femte hittills i november vilket innebär att Valve fortsatt håller en hög takt när det kommer till att patcha Counter-Strike 2. Under oktober månad släppte tillverkaren sammanlagt elva patcher och fortsätter man i samma tempo ser november ut att bli minst lika omfattande.
Fullständiga patch notes:
[ GAMEPLAY ]
Fixed a bug where collision between players was sometimes causing players to step up
Fixed a bug where players could slide up walls in Mirage mid
Fixed a movement systems bug where players could get stuck on geometry
Fixed a bug that prevented "Zoom Button Hold: Repeat Disabled" from working correctly
Fixed a case where switching weapons immediately after shooting would result in the shot not registering on the server
Fixed a case where players could shoot during freeze time at the ends of warmup, halves, and matches
Fixed a bug where collision between players was sometimes causing players to step up
Fixed a bug where players could slide up walls in Mirage mid
Fixed a movement systems bug where players could get stuck on geometry
Fixed a bug that prevented "Zoom Button Hold: Repeat Disabled" from working correctly
Fixed a case where switching weapons immediately after shooting would result in the shot not registering on the server
Fixed a case where players could shoot during freeze time at the ends of warmup, halves, and matches