×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Världen

Valve släpper uppdaterad regelbok för Majors — ändrar RMR-systemet

1
Kvalsystemet ändras rejält inför vårens Major i Antwerpen.
Häromdagen släppte spelutvecklaren Valve en omfattande regelbok för sina Major-turneringar i CS:GO. I regelboken finns ett antal nyheter där de viktigaste berör processen för hur lag kvalificerar sig för en Major.

Inför Majorn i Stockholm bjöds lag in baserat på hur många Regional Major Ranking (RMR)-poäng laget samlat ihop under två så kallade RMR-turneringar. Nytt för i år är att det bara kommer att hållas en RMR-turnering mellan varje Major, något som gör systemet betydligt mer lättförståeligt för tittarna.

En annan stor skillnad är att Major-kvalen kommer att hållas i tre större regioner istället för sex mindre regioner, en ändring som läcktes redan förra veckan. Ändringarna innebär att Nord- och Sydamerika slås ihop till en region, CIS och Europa går ihop till en andra region och Oceanien och Asien slås ihop till en tredje.

Antalet Major-platser som tilldelas varje region kommer att avgöras baserat på hur regionernas lag presterat under föregående Major. Ändringen innebär att antalet platser i Majorn i Antwerp kommer att fördelas enligt följande:

  • Europa får totalt 16 platser (7 Legends-platser, 6 Challengers-platser och 3 Contenders-platser).
  • Amerika får totalt 6 platser (1 Legends-plats, 2 Challengers-platser och 3 Contenders-platser).
  • Asien får totalt 2 platser (2 Contenders-platser).

Vårens Major i Antwerpen kommer att hållas i maj i arenan Antwers Sportspaleis. Det är ännu inte klart när och var Major-kvalet kommer att hållas.

Artikelbild: Stefan Romare
Videokälla: PGL/Twitch

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?> DisplayTemplate("related");?>
Laddar..