×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför klarar min superdator inte spel i 4K bättre än konsol?

Postat av mrjay den 19 Juli 2019, 23:13
8 kommentarer · 740 träffar
I vintras slog jag till på en rätt kraftig dator. Har alltid varit en sucker för grafik, och tänkte att jag ville se vad hela pc master race-grejen handlar om. Nuvarande konsolgeneration börjar kännas rätt gammal, osv.

Har lirat i 4k och hdr i snart två år på ps4 pro, men tänkte att en PC skulle lyfta upplevelse ÄNNU mer.

Men, nja. La 17 000 på en burk med Ryzen 5 2600, 16 gig ram, RTX 2070 med 8 gig grafikminne och ett Rog strix b450-gamingmoderkort.

Och visst, jag kan studsa runt i 100+ fps i grafiskt mediokra spel som fortnite, Apex legends, Overwatch och CS.

Men jag skaffade inte en dator primärt för att kunna hoppa runt som en duracellkanin i fula spel, utan för att uppleva bättre grafik i AAA-titlar i 4k och, låt säga, 60 fps.

Och här kommer kruxet. Har testat spel som final fantasy XV, Metro Exodus, och Forza Horizon 4 i 4k, och lyckas inte klämma ut mer än 40 fps (med allting på ultra förstås, annars kan jag lika gärna lira på konsol).

Hur kommer det sig att ps4 pro och xbox one x, som kostar typ 4000 spänn, klarar spel som god of war, horizon zero dawn och metro exodus i 4k 30 fps och hdr, när min 4 ggr dyrare dator bara klarar typ ynka 10 fps extra?




8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..