1
*Varning* Köp inte ZOWIE EC2
Postat av bär den 25 Juli 2012, 17:19
45 kommentarer · 3 260 träffar
Tjena mors
Köpte en Zowie EC2 i oktober förra året. Det kändes som en självklarhet att jag skulle sponsra mina gamla idoler HeatoN och SpawN. Glad som en lärka glider jag ner till webbhallen och köper min mus, allt går bra och musen sitter fint i handen.
Det är nu helvetet bryter lös.. För drygt 1-2 månader sen så har höger musknapp börjat strula, när man klickar en gång så klickar den två gånger. Verkar vara nåt glapp i den. Så om jag t.ex. skjuter så skjuter den två gånger, dock så händer detta inte alltid utan helt random.
Jag mailade såklart Zowie som svarade med ett otrevligt mail att jag skulle skicka den till dom i Portugal. Jag säger att jag inte har något kvitto kvar och dom svarar med att jag inte får skicka tillbaka den då. Sen att mitt serielnummer under musen var helt blankt kunde han inte heller svara på.
Nej, jag kan bara avråda er att köpa Zowies produkter eftersom dom verkar bli defekta efter x antal månader. Söker man runt lite på google så är jag inte den första som har det här problemet. Tråkigt nog så vill Zowie inte göra sina kunder glada.
Låt mig berätta hur en kundservice ska bemöta sina kunder. Min vän mailade Logitech angående att hans mus börjar gått trögt, ett sandkorn eller liknande hade fastnat under och förstört ena musfoten, han bad snällt om att få köpa en ny musfot att fästa men givmilda som Logitech är så skickar dom en helt ny mus till honom fraktfritt. Det kallar jag service.
Nästa gång blir det köpa en Steelseries eller liknande.
Vad har ni för erfarenhet av Zowie, visst är det billigt skit?
mvh Bär
Köpte en Zowie EC2 i oktober förra året. Det kändes som en självklarhet att jag skulle sponsra mina gamla idoler HeatoN och SpawN. Glad som en lärka glider jag ner till webbhallen och köper min mus, allt går bra och musen sitter fint i handen.
Det är nu helvetet bryter lös.. För drygt 1-2 månader sen så har höger musknapp börjat strula, när man klickar en gång så klickar den två gånger. Verkar vara nåt glapp i den. Så om jag t.ex. skjuter så skjuter den två gånger, dock så händer detta inte alltid utan helt random.
Jag mailade såklart Zowie som svarade med ett otrevligt mail att jag skulle skicka den till dom i Portugal. Jag säger att jag inte har något kvitto kvar och dom svarar med att jag inte får skicka tillbaka den då. Sen att mitt serielnummer under musen var helt blankt kunde han inte heller svara på.
Nej, jag kan bara avråda er att köpa Zowies produkter eftersom dom verkar bli defekta efter x antal månader. Söker man runt lite på google så är jag inte den första som har det här problemet. Tråkigt nog så vill Zowie inte göra sina kunder glada.
Låt mig berätta hur en kundservice ska bemöta sina kunder. Min vän mailade Logitech angående att hans mus börjar gått trögt, ett sandkorn eller liknande hade fastnat under och förstört ena musfoten, han bad snällt om att få köpa en ny musfot att fästa men givmilda som Logitech är så skickar dom en helt ny mus till honom fraktfritt. Det kallar jag service.
Nästa gång blir det köpa en Steelseries eller liknande.
Vad har ni för erfarenhet av Zowie, visst är det billigt skit?
mvh Bär





