Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Grafikproblem = Död dator..

Postat av dANSKJAEVEL den 21 Juli 2009, 21:16
7 kommentarer · 88 träffar
Tjena Fragbite.

Sitter här lite förundrad, det är så att min dator började spöka för några veckor sedan, så jag har i stort sätt inte haft någon dator på hela sommarlovet, förutom min faders jobbdator..

Nu till själva historian, mitt ena RAM-minne gick sönder och eftersom jag är lat av mig så orkade jag inte fixa det på ett par veckor. När jag väl fick det fixat så fungerade datorn som en gudinna.
Men sen en dag då jag satt och lirade lite WoW så ringde polarna och ville jag skulle dra med och kolla fotboll, och det bangar man ju inte? I vilket fall så tänkte jag, jag blir inte borta så länge så jag låter datorn stå på, som jag alltid gör. Sagt som gjort, ställde mig och idlade i Orgrimmar.

Då jag kommer hem igen efter ett par timmar, så ser jag att hela skärmen har frusit. Då den verkligen är helt död rycker jag strömsladden och startar om datorfanskapet igen. Till min fasa ser jag då att hela skärmen är full med prickar i olika färger. Får lite smått panik då det är samma fel reboot efter reboot. Jag kommer fram till screenen där Windows laddas, och därefter blir skärmen svart.

Mitt första slutsats blir, fan. Där rök grafikkortet. Sitter och svär lite, förbannar denna värld som är så orättvis, varför får alla andra gibba utom jag?

Så, tror ni det är grafikkortet som har gjort sitt? Det var inte mer än en månad gammalt..

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar