hej , när jag formaterar windows xp utan servicepack 2 så får jag inte hela hdd:s plats .. Hur gör jag för att få det när jag har formaterat och sedan installerat windows xp ?,
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Lika bra att skriva ut vad man ska diskutera, så man slipper en massa onödiga frågor samt att någon ska anmäla tråden utan anledning; bara för att en del individer är så dumma och inte ser diskussionen.
Instämmer helt. Det känns som att folk inte vet vad ordet diskussion innebär, därför brukar jag alltid svara på trådskaparnas diskussionsfråga och undvika deras riktiga fråga istället, bara för att vara dryg och för att göra en poäng.
Folk som tror att en diskussionsfråga kan undvika att tråden blir borttagen på grund av regelbrott är ännu roligare, hur dumma tror dom att moderatorerna är?
Det värsta jag vet är när TS skriver först en fråga eller han/hon vill ha hjälp med nåt så skriver han/hon en diskussion PÅ det... Så sjukt efterblivet att det finns inte. Det skapas automatiskt en diskussion av en fråga.
#5 är ett bra exempel på dessa underbegåvade individer :/
Själv förstår jag inte varför folk tror att en tråd inte blir borttagen bara för att de skriver dit i slutet "Disk: Vad tycker ni om äppelmos? Skall man förbjuda ......."
Vi tittar inte automatiskt på om det står "För att skapa blabla", utan vi ser till trådens innehåll. Det hjälper inte om ni skriver "För att skapa blabla", utan är inte trådens innehåll bra nog så tar vi bort den.
Det värsta är att se exempelvis "Söker 2 till mixx (sedan längst ner) Disk: Vad tycker ni om cs?" Det där lilla extra i slutet hjälper inte, eftersom att personen har sökt efter folk som "prio 1" i tråden.
Eller
"Vet någon en stream till Bumbibjörnarna vs Igelkottarna?....För att skapa diskussion: Vad tycker ni om blåbärspaj?". Då är det två frågor som ploppar upp i mina tankar, 1: Vad vill han veta? Vad man tycker om blåbärspaj eller stream?, 2: Tror h*n verkligen att det där hjälper? Med tanke på att om folk börjar diskutera blåbärspaj så kommer personen aldrig få veta adressen till streamen, vilket gör hela tråden onödig då.
#11 Nej det gör inte det, är tråden nog bra så behöver man inte skriva "för att skapa disk: blablabla", utan det sköter trådens innehåll automatiskt.
Man behöver inte tillägga det ifall man frågar om hjälp exempelvis, för då har man redan ett syfte med tråden. Det är ofta ganska självklart vad personen behöver hjälp med.
#15 du sårar mig, jag som lägger upp den här tråden är inte klok tydlien! :(
Nej men det du skriver är helt rätt, det är så dumt i mina ögon att man ens tänker så. "Jag frågar fragbite vilken film som är bäst, men det går nog inte att diskutera så jag frågar också om folket gillar katter längst ner."
#15, Ni lägger ord mot ord här på fragbite.. *Pekar emot Moderatorerna*
Jag fick en bann för detta:
''Mest hatade personen @ FRAGBITE?
Tjenare fragbite!
Okay, it's EEaaZy!
Rada upp 1, 2, 3 - 1 = den du tror är hatad allra mest.
För mig blir det nog:
1. Hare Krishna
2. Fredde af kumla
3. FotbollspelarN (Personligen älskar jag honom, men folk svarar för det mesta med en negativ inställning till hans kommentarer)
Diskussion; Varför / varför inte är dessa personer på denna listan?
Varför är dom så hatade?''
I denna tråden så är ju diskussionen on topic, inte t.ex:
Vad tycker ni om blåbär?
Så.. Skulle du kunna vara snäll att förklara varför jag fick bann för detta (ja, jag har överklagat).
Men ont; Inte så ofta jag ser sådana trådar. Händer någon gång varannan dag, om inte mer sällan.
Men när man stöter på en tråd som dessa så är det ju bara att skita i att kommentera, simple as that, huh?
#17 Därför att det är både onödigt och skapar en otrevlig stämning om man skall börja lista över vilka som är mest hatade. Det finns faktiskt folk som kan ta illa upp över sådant, och på Fragbite skall alla känna sig välkomna.
Du kanske inte bryr dig om någon skulle skriva "Aa men alltså jag hatar imotbh, han är så jädrans otrevlig och jag önskar att han kunde försvinna från Fragbite" eller liknande, men det finns folk som kan ta åt sig lätt.
Jag/vi vet att man kan inte göra alla glada, men vi försöker åtminstone se till att en trevlig attityd hålls på Fragbite. För vidare diskussion angående din tråd, så ta det via PM om det är någonting annat du undrar över, så slipper vi skräpa ner tråden.
#17 juste, tänk på att folk har känslor. Jag tog väldigt illa upp i en tråd då du kallade mig för otrevliga saker, skärp dig!
#0 har funderat på samma sak väldigt länge, 50% av alla på fragbite verkar sakna förmågan att förstå innebörden av diskussion. Vill man kolla på bra exempel på diskussioner ska man kolla in mina trådar :)
Typ för folks iq kvot inte är så hög... Sen också för att folk har börjat tycka att det är kul att skriva inlägg och leka dumma och inte "förstå" vad diskussionen handlar om. Så det är väl bara för att slippa jobbiga kommentarer från efterblivna jävlar på fb...
Håller med dig #0, alltid funderat på samma sak.
Finns inget värre än när trådskapare förstör hela inlägget med "diskussion" i botten, helst felstavat också.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
"Tja, har 200kr och ska på ica, vad kan jag köpa?
diskussion, gillar du din katt?"
Den diskussionen är ju helt irrelevant till trådens ämne.
Folk som tror att en diskussionsfråga kan undvika att tråden blir borttagen på grund av regelbrott är ännu roligare, hur dumma tror dom att moderatorerna är?
#5 är ett bra exempel på dessa underbegåvade individer :/
Vi tittar inte automatiskt på om det står "För att skapa blabla", utan vi ser till trådens innehåll. Det hjälper inte om ni skriver "För att skapa blabla", utan är inte trådens innehåll bra nog så tar vi bort den.
Det värsta är att se exempelvis "Söker 2 till mixx (sedan längst ner) Disk: Vad tycker ni om cs?" Det där lilla extra i slutet hjälper inte, eftersom att personen har sökt efter folk som "prio 1" i tråden.
Eller
"Vet någon en stream till Bumbibjörnarna vs Igelkottarna?....För att skapa diskussion: Vad tycker ni om blåbärspaj?". Då är det två frågor som ploppar upp i mina tankar, 1: Vad vill han veta? Vad man tycker om blåbärspaj eller stream?, 2: Tror h*n verkligen att det där hjälper? Med tanke på att om folk börjar diskutera blåbärspaj så kommer personen aldrig få veta adressen till streamen, vilket gör hela tråden onödig då.
#11 Nej det gör inte det, är tråden nog bra så behöver man inte skriva "för att skapa disk: blablabla", utan det sköter trådens innehåll automatiskt.
Man behöver inte tillägga det ifall man frågar om hjälp exempelvis, för då har man redan ett syfte med tråden. Det är ofta ganska självklart vad personen behöver hjälp med.
#6 och #10 är 2 kloka människor.
Nej men det du skriver är helt rätt, det är så dumt i mina ögon att man ens tänker så. "Jag frågar fragbite vilken film som är bäst, men det går nog inte att diskutera så jag frågar också om folket gillar katter längst ner."
Jag fick en bann för detta:
''Mest hatade personen @ FRAGBITE?
Tjenare fragbite!
Okay, it's EEaaZy!
Rada upp 1, 2, 3 - 1 = den du tror är hatad allra mest.
För mig blir det nog:
1. Hare Krishna
2. Fredde af kumla
3. FotbollspelarN (Personligen älskar jag honom, men folk svarar för det mesta med en negativ inställning till hans kommentarer)
Diskussion; Varför / varför inte är dessa personer på denna listan?
Varför är dom så hatade?''
I denna tråden så är ju diskussionen on topic, inte t.ex:
Vad tycker ni om blåbär?
Så.. Skulle du kunna vara snäll att förklara varför jag fick bann för detta (ja, jag har överklagat).
Men ont; Inte så ofta jag ser sådana trådar. Händer någon gång varannan dag, om inte mer sällan.
Men när man stöter på en tråd som dessa så är det ju bara att skita i att kommentera, simple as that, huh?
Du kanske inte bryr dig om någon skulle skriva "Aa men alltså jag hatar imotbh, han är så jädrans otrevlig och jag önskar att han kunde försvinna från Fragbite" eller liknande, men det finns folk som kan ta åt sig lätt.
Jag/vi vet att man kan inte göra alla glada, men vi försöker åtminstone se till att en trevlig attityd hålls på Fragbite. För vidare diskussion angående din tråd, så ta det via PM om det är någonting annat du undrar över, så slipper vi skräpa ner tråden.
#0 har funderat på samma sak väldigt länge, 50% av alla på fragbite verkar sakna förmågan att förstå innebörden av diskussion. Vill man kolla på bra exempel på diskussioner ska man kolla in mina trådar :)
Finns inget värre än när trådskapare förstör hela inlägget med "diskussion" i botten, helst felstavat också.