Tjena! Nu är det så att jag ska köpa ett nytt grafikkort! Jag har just nu Nvidia GTS 450, som inte är så bra alls. Jag spelar Mw3, Mw2, LoL, Dota2, CSS, CSGO, CS 1.6, Minecraft. Vill såklart köra alla spel på högsta grafik. Grafikkortet ska vara så billigt som möjligt. Vad kör ni med? Och vad rekommenderas?
Tack.
. Men beroende på hur mkt pengar du har så överväg dessa beslut. Om du har bra med pengar eller råd kan det vara värt att uppgradera moderkort + ram + processor + grafikkort. Men om du inte spelar bf3 mm så behöver du inte köpa ett extremt dyrt grafikkort utan för de spelen du nämner så räcker det med ett grafikkort för lite över tusen lappen.
Lycka till med ditt köp!
Jag skulle köpt ett HD7950
Jag får 8k till en ny dator av min familj, så jag tänkte nog köpa en ny dator.
Om någon känner för att plocka ihop en kundvagn runt 8k, gärna billigare så länka här!:)
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/2902672/2013-01-27_grimstee l här har du en dator för 8k, du behöver bara välja chassi. (tänk på att grafikkortet är 290mm)
Eventuellt ta bort SSD då de stigit i priser sen nån månad tillbaka så blir allt 1000:- billigare.
DVDn kan du säkert ta från gamla datorn och vanliga hårddisk så du kan plocka bort dem om du vill.
Där får du en snabb och framtidssäker dator som klarar battlefield 3 på ultra med 60+ fps. Du ska alltså använda ditt gamla chassi,nätagg,cd spelare och ram minnen och så din hårddisk. Om du inte bryr dig jätte mycket om att ha en snabb dator kan du plocka bort SSD:n.
Lycka till!
Kör jag med. Fungerar hur bra som helst, rekommenderas!
RAM minnen är nog bra att köpa nytt också då de gamla är säkert just gamla och kanske inte ens DDR3, kostar ~350:-
Duger GOTT och väl för att spela LoL/CSGO.
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/2903957/aaa
#19 Det där paketet är inte speciellt bra. Med en budget på 8k så ska man kunna få in en intel i5:a.
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min Android-mobil
Ser ut som att du är en amd fanboy "tills amd släpper en ny prolle som är värd att investera i" . För det andra måste han byta moderkort då igen och ram minne då nya amd prollarna inte kommer köra samma socket. Så en intel processor är ett mycket bättre val. En amd prolle funkar vid lägre budget.