Sverige - Tjeckien Ehrencrona
Tjena Fragbite!
Var det någon annan än jag som lade märke till att de spelade Ehrencrona under matchen?
Disk: Förtjänade Tjeckien att vinna?
Själv tycker jag att det är pinsamt hur de kan tappa pucken i egen zon de sista 40 sekunderna..
Tjeckien förtjänade att vinna eftersom Sveriges försvar var helt jävla värdelöst.
Skrivet med min Android-mobil
Går inte få några anfall med våran defensiv.
Skrivet med min Android-mobil
#15 nähä menar du det?
DOCK ska puck fan som han lägger halv löst ner i hörnet, innan sista målet, skickas hårt som in i helvete i plexihöjd...!!
Med Henke Lundkvist hade detta aldrig hänt! Som utespelare ger det en otrolig trygghet att han en av världens bästa målvakter där bak i kassen.
Gång på jävla gång när Sverige gör bra ifrån sig i gruppspelssammanhang så blir det ALLTID uttåg så fort något står på spel; varesig det är fotboll, hockey-OS eller hockey-VM spelar ingen roll: SVERIGE KAN INTE VINNA VIKTIGA MATCHER.
Gång på gång kommer alla ignoranta pajasar, som kollar på hockey i VM-sammanhang och tror att de kan ett jävla skit, och hävdar att DEN HÄR spelaren gjorde fel. Förra året var det Fasth, i år var det Fasth.
- Den stora frågan är, ser ni ens på samma jävla match?
Sverige kommer ut på isen och krigar i 5 minuter. Får in 1-0 efter 7 minuter och sedan förväntar de (och möjligen också Mårts) att resten av matchen kommer vara en transportsträcka till semifinalen.
Tjeckien vaknar till och kör över Sverige. Inte för att Sverige är sämre, utan för att Tjeckien _vill vinna_. Motivation slår klass, oavsett.
Diskutabel matchning av spelare (Järnkrok i boxplay som motiveras med att han har bäst tekningsprocent i VM, Hedman med så mycket speltid allt dräll till trots osvosv) leder till ohållbara situationer. Försvarsspelet har varit kaos sedan turneringens start: att släppa fyra baljor mot Danmark, sex raka mot Ryssland, och att inte kunna täta i en kvartsfinal torde tysta er jävla idioter.
Vill man söka syndabockar så finns de inte i målet, utan snarare ute på isen. Kan någon ge ett exempel på en spelare som krigade i varenda byte, som kämpade som ett djur och slet för lagets bästa?
I ett sådant stjärnspäckat lag som Sverige ställer upp med, kan jag idag bara finna en enda spelare som håller måttet, och som gör SITT jobb. Henrik Zetterberg. Och det är Zäta som ser till att vi ens har ett 3-3 mål att gå på: Han serverade 1-0, gjorde själv 2-3 och var inblandad i 3-3 målet. Resterande är helt osynliga, såg någon exempelvis till Kronwall i ett bra agerande, eller Alfredsson? Såg någon Järnkrok missa öppet mål flertalet gånger, eller Bäckström bränna tre raka chanser (varav två inte ens gick på mål)?
Ska ni söka syndabockar kan ni väl iallafall ha vetten till att veta vad i helvete ni snackar om. Tills vidare kommer ni bli avfärdade som pajasar.