Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Premier league överskattad

Postat av blahhh den 9 Mars 2012, 00:13
44 kommentarer · 202 träffar
Dagens resultat visar ytterligare hur överskattad premier league är, united blir totalt utspelade av la ligas 5:a athetlic bilbao som ligger 30(!) poäng efter real madrid, atletico madrid, just nu 9:a i la liga imponerar också idag mot besiktas efter att tidigare enkelt slagit ut Lazio.

Detta är ju inte någon engångsförteelse heller, united utslagna ur en usel grupp i champions league, PL's ligaetta city utslagna i en tuff grupp men man tycker ändå att dem ska ta sig vidare emot italiens ligafemma och ett bayern munchen som inte imponerat i år (om vi utgår från att enligt de flesta är PL skulle vara överlägset bästa ligan)

Som martin åslund sa i dagens superlive är barcelona och real madrid helt enkelt väldigt bra lag som håller högre klass än premier leagues topplag och har båda en hög lägstanivå, därmed det stora gapet ner till 3-4:e platsen i la liga.

Kan utan att vara partisk säga att både serie A och La liga håller högre klass än PL i dagens läge, då pratar jag inte bara om toppen utan även mitten och bottenlagen.

Premier league har haft många maktskiften, liverpool, united, chelsea,arsenal och nu city har alla varit absoluta topplag en gång i tiden med meriter i både europa och ligan. Flera av dessa lagens nuvarande nivå är vad jag tror överskattade p.g.a tidigare meriter, än om de blivit sämre fotbollslag ses de fortfarande som topplag.

Nu är jag medveten om att t.ex. united har större fokus på ligan och inte spelar med sitt absolut bästa lag, men man ska ändå inte bli såhär utspelade av athletic bilbao, där det i slutändan blev 9-18 i skott.

Diskussion: Är PL överskattad? Bevisar denna säsong europaresultat att premier league inte längre är världens bästa liga?

Bästa fotbollsligan?

92 personer har röstat

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar