Hejsan! Nu är det så att jag hade tänkt ta och börja gymma igen, jag har inte gymmat på 3 år pga spelberoende (fuck wow) men nu har jag kommit ut ur den skiten, jag gick i 9:an när jag slutade träna alltså jag var 15 år då. Jag körde rätt hård träning speciellt med armarna så körde jag tunga vikter och korta rep. Jag maxade 80kg i bänk (om det nu är relevant). I alla fall, jag skulle gärna vela veta era åsikter om jag ska ta det lugnt nu i kanske 1 månad och sen köra hård träning igen eller kan jag börja med hård träning direkt? Jag är väldigt tacksam för era svar. Ha en riktigt bra sommar nu Fragbite! Simma lugnt i dimmorna. ;)
Att man ska ta det lugnt och ha minst en recoveryweek är ju fan basic fact.. Sen känner väl du din kropp bättre än vi gör? Vi vet ju inte vad du utfört för aktiviteter förutom WoW under dina 3 år ifrån träningen, och om du frågar mig, så har du inte bänkat över 50.
#5 Tackar! Jag var lite discogymmare om man säger så, körde all out på arm musklerna biceps, triceps (bröstmuskler följer ju med då man tränar bänkpress) fast jag körde inte så mycket magmuskler och ryggmuskler och benmuskler så det kan nog vara bra att kombinera alla saker som finns helt enkelt.
Men, tack för era svar. Nu vet jag hur jag ska göra och jag kollar vidare på olika gym hemsidor (så behöver jag inte förpesta er med en massa gymtrådar). Ha det bäst Fragbite.