Tjenare, dingade 80 med min dk för ett tag sen och har gjort en ny alt.
Är lvl 48 mage och undrar om det är värt att köa till BGs när man questar om det är BG weekend?
Känar man på det när man är low lvl?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
De nya lagen har spelat ett antal matcher tillsammans och alla vet att Alliance kom bra överens. De ville helt enkelt ha förändring för ny motivation.
Tycker det är väldigt sorgligt. Höll på Alliance till 100% och tyckte alla var så härliga både som spelare och personer. Deras prestation under TI3 kommer jag aldrig glömma och det är synd att de ger sig så lätt.
Sen kan jag tänka mig att s4 och EGM betraktas som stjärnskott med fortsatt höga ambitioner medan Loda/Akke är mer utav veteraner som börjar se slutet av sin karriär.
Förväntade mig faktiskt att minst en skulle lägga av. Tror varken Team Tinker/Secret Team/Alliance kommer kunna toppa tidigare Alliances absoluta formtopp. Det var riktigt bra DotA.
#2 Jag tror vi aldrig kommer se ett så dominant lag som Alliance var under Ti3 säsongen. Varken Na'Vi eller iG var lika dominanta i sin prime och Alliance 23-3 run är fortfarande oslaget. Newbee var jävligt starka i år men både iG och DK vann stora LAN innan TI.
Alliance kommer kanske aldrig mer vinna TI men de som inte anser dem vara det bästa Dota 2 laget i sin tid är dumma i huvudet.
Visst är Chessie ett bra tillskott, men hästlängder ifrån s4. Det är deras största förlust. EGM mot Misery, kan självfallet debatteras i timmar men jag tror nog det är ganska likvärdigt.
#6 Det var nog snarare så att EGM och s4 var de som lämnade. Så självklart blir inte ersättarna i samma klass. De verkar mer ha valt ett bekvämt lag med skandinavier, Misery har ju spelat med Loda och Akke innan och är även han inne på en lång karriär.
Det som förvånar mig är att Alliance släpper sina stjärnor samtidigt som de behåller Bulldog. Att Chessie har mycket att lära och platsar utmärkt i Alliance kan jag förstå, men Bulldog har ju faktiskt växt till en respektabel offlaner. Trodde han hade högre ambitioner.
"S4, we have been through so much together, and in a way I feel a bit disappointed that you wanted to try your luck somewhere else. In a way, I want to be angry at you, but we are friends, brothers, and we traveled the world together as champions. I cannot do anything other than respect your decision, even if I still don't agree with it.
EGM, you were someone I really fought to originally bring onto the team. We had so much fun playing together for all those months prior to you joining, and then also onwards. Together, we made up one of the most feared dual lanes of 2013, whether you were on Windranger or Wisp. I am very happy to have had the chance to help form you as a player, and I am proud to call you my friend. You were my "chosen one" when it came to support, but just like Obi-Wan and Anakin, I guess some duos are not meant to be together forever. We had a good run, and now I wish you all the success, wherever you decide to go."
#7 Nej men så är det ju, ibland behöver lag bli lite omskakade och få in förändringar för att nå nya toppar, så är det i varenda lagsport som finns. Som du säger så är ju Bulldog alldeles galet bra, att han är kvar förstår jag inte heller när dom nu har förlorat sin lilla glans, men det känns iallafall bra att veta att det finns lite core kvar i laget.
Men hade jag fått bestämma så hade alla varit kvar men man hade kunnat skippa Loda, det är han som är den svaga länken i Alliance, imo.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Tycker det är väldigt sorgligt. Höll på Alliance till 100% och tyckte alla var så härliga både som spelare och personer. Deras prestation under TI3 kommer jag aldrig glömma och det är synd att de ger sig så lätt.
Sen kan jag tänka mig att s4 och EGM betraktas som stjärnskott med fortsatt höga ambitioner medan Loda/Akke är mer utav veteraner som börjar se slutet av sin karriär.
Förväntade mig faktiskt att minst en skulle lägga av. Tror varken Team Tinker/Secret Team/Alliance kommer kunna toppa tidigare Alliances absoluta formtopp. Det var riktigt bra DotA.
Alliance kommer kanske aldrig mer vinna TI men de som inte anser dem vara det bästa Dota 2 laget i sin tid är dumma i huvudet.
#6 Det var nog snarare så att EGM och s4 var de som lämnade. Så självklart blir inte ersättarna i samma klass. De verkar mer ha valt ett bekvämt lag med skandinavier, Misery har ju spelat med Loda och Akke innan och är även han inne på en lång karriär.
Det som förvånar mig är att Alliance släpper sina stjärnor samtidigt som de behåller Bulldog. Att Chessie har mycket att lära och platsar utmärkt i Alliance kan jag förstå, men Bulldog har ju faktiskt växt till en respektabel offlaner. Trodde han hade högre ambitioner.
"S4, we have been through so much together, and in a way I feel a bit disappointed that you wanted to try your luck somewhere else. In a way, I want to be angry at you, but we are friends, brothers, and we traveled the world together as champions. I cannot do anything other than respect your decision, even if I still don't agree with it.
EGM, you were someone I really fought to originally bring onto the team. We had so much fun playing together for all those months prior to you joining, and then also onwards. Together, we made up one of the most feared dual lanes of 2013, whether you were on Windranger or Wisp. I am very happy to have had the chance to help form you as a player, and I am proud to call you my friend. You were my "chosen one" when it came to support, but just like Obi-Wan and Anakin, I guess some duos are not meant to be together forever. We had a good run, and now I wish you all the success, wherever you decide to go."
Enligt #0's källa.
Det största frågetecknet är om Misery kan få riktig stjärnstatus igen.
Men hade jag fått bestämma så hade alla varit kvar men man hade kunnat skippa Loda, det är han som är den svaga länken i Alliance, imo.