Tjena fb. har inte så mycket och göra på wow nu när jag inte raidar så jag tänkte levla upp en av mina alts. jag har en 66 paladin och en 66 rogue men ja har verkligen ingen aning om vilken jag ska levla. :|
Tänkte vara dps på 80 och kanske köra arena. så till er som har båda klasserna på 80 eller vet hur dom är.. Vilken tycker du är roligast? :)
Tack på förhand.
* Riktigt bra dps i pve
* Verkar vara en rolig klass i Pvp
* Stealth - Går det att tröttna på!?
Retri är i mina ögon faceroll i pvp. Gillar inte retradins.
hard to see..
Tycker dock det är roligt med paladins mångsidighet, t.ex. att kunna tanka <3
#3 retri är inte faceroll
#3 Snacka inte innan du prövat det, att stunlocka och lägga en blind på deras kamrat till 2k rating är fan inte svårare. Som pala får du iaf tima dina 2 stuns som inte har 2m cd... Sen är det än jävla skillnad på en randomscrub på 1500 rating (dvs. sådana på din nivå) och 2,5kor så som tehseus etc.
Använder inga jävla addons för att köra feral.
Då kan man lika väl byta class .
Läs ny skillnaden:
Svårast rotation resp. Svår rotation?
- Svår är den fan inte...
Rotation kräver inte längre skills, placering och cd för att rädda folk etc. ger det. Inte minst prehealing som alla failar på då de ba spammar. En sak till: Druider som hottar på som fan med 3,5k sp och lyckas gå oom på saurfang.... skillz <3 l2p, honestly!
Retri är faceroll. Har ingen xp av retri på 1.8k + i arena. I bg's är retri faceroll.
Som shadow dance har du så mycket mer verktyg i verktygslådan, om man nu ska kalla det så, och kan göra extremt mycket. Jag föredrar shadow dance över mutilate då det kräver mer skills och är man lite kreativ kan man göra många roliga grejer.
Skillnaden i damage är väl mer att mutilate har övertag mot folk med hög armor medans shadow dance är mycket bättre mot clothies. Shadow dance är jävligt bra på att swappa targets med och dra shadow dance t.ex och trycker ner folk snabbt, shadow dance har mer burst imo medans muti är mer sustained.
Sen i PvP så är ju prot/ret väldigt kul :)
Angående rogues så ska jag inte säga så mycket, tror dock att det är mer komplicerat att spela rogue i PvP än en retribution paladin.
om du vill ha en klass som du kan slaffsa loss med genom att använda 3-5 skills = pala
nuff said
#12 #14 Feral druid har svårare pve rotaionen ja, dom använder FB kanske 5-6 gånger på en 3 minuter fight
OM du vill ha kul när du spelar, - rogue
(:
#21 Ingen klass just nu oneshottar 20k+ hp, framför allt inte palas som på sin höjd kan critta 12k mot 0 resilience... Detta är knappast unikt.
#22 Jag påstår att det kan bli hur svårt som helst, liksom med rogues.
#24 Jag benämner det rotation då det är vanligast. Liksom enh/frostdk etc.
Om du vill ha kul när du spelar, ta en paladin - för du kan byta spec - alla endast-dps-klasser blir så jävla dryga. Säger detta av erfarenhet, har spelat 9 utav 10 klasser endgame i samtliga expansions (8 i vanilla)...