Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#1 Skojar du? 3.0 är inte spec bra.. Finns mycket minus, sidoknapparna är skit, lösa och plastiga, scrollen är buggad, musen hänger inte med i snabba rörelser.. Vad är så speciellt med 3.0an? Har den själv o jag funderar på att köpa Mionix 5000
#3 Det är en smaksak och en 3.0a går inte ens att jämföra med dagens gamingmöss. Tekniken suger och sidoknapparna + scrollen är totalt värdelösa =P
Dock så förstår jag vad du menar och jag själv använder min gamla 1.1a just nu enbart för att formen är oslagbar som det ser ut idag =P
Ett bra exempel även fast man inte är någon hardcore-gamer är att spelare på toppnivå har bytt upp sig för längesen just för att de gamla mössen inte presterar lika bra ;>
hur kan denna få dom här negativa punkterna och 7/10, och "heatonmusen", som inte heller har viktsystem, 3 ganska olika cpi eller vad det heter, och har knappt några inställningsmöjligheter få 10/10?
#12 Det är olika personer som recenserar :P Folk har olika åsikter du vet :) Dock så har jag ingen aning ifall det var Fajri som recenserade HeatoNmusen eller inte =D
#12 Det är olika personer som recenserar här på Fragbite. Personligen tycker jag inte att Zowie-musen förtjänar 10/10. För dyr för att kunna få ett så högt betyg i min mening. Har inte testat den, så kan inte säga om den är bra eller ej, men bara att kolla på priset hade jag dragit av ett poäng direkt. Sen hade jag dragit i från för bristen på inställningar osv. Jag tycker att man ger upp till åtta poäng för musen i sig, de resterande två poängen är prisbaserat. Gällande Zowie-recensionen så delade jag faktiskt ut intern kritik till pontus gällande hans betygsättning.
Jag är den person här på Fragbite som recenserat mest produkter är nog en av de som är mest snåla med poängen. Fast å andra sidan, ger jag ett högt betyg så är det verkligen en i min mening bra produkt. Det är inte direkt en FZ/IDG/PCGamer-recension där de delar ut höga poäng hursomhelst. De verkar ju inte ens märka om möss laggar ens. Fast reklampengar kanske är värda mer än ett rättvist betyg.
#15 600 spänn är vad man får ge för en ny mus idag. Den är ju tom. billigare än xai och 5k mfl. så jag förstår inte varför du gnäller om priset på zowie-musen faktiskt. Alla tycker olika, men personligen tycker jag det är väldigt skönt att slippa hålla på och installera en massa drivrutiner och skit, för många av inställningarna i programvaran till dagens möss är ju ändå bara bullshit. DPin och Hzen kan man ställa om på EC1an vad jag förstått, och det räcker gott och väl enligt mig.
Just att slippa hålla på med drivrutiner till zowie-musen är en av dom stora fördelarna tycker iallafall jag, klockrent om man åker på LAN eller ska gibba på IOS osv.
#16 Ja, däromkring. Xai går ju tex att få för 550kr, men det är en riktigt bra mus som har det mesta, utom viktsystem. NAOS 3200 och EC1/2 är ju i princip budgetmöss, om än bra sådana. Runt 600 kr är inte dyrt, men det är långt ifrån billigt. Att många möss kostar däromkring beror knappast på att de är värda det, snarare att tillverkarna vet att de kan få ut sådana summor. Så är det med allt här i livet. Säger dock inte att Zowies mus är dålig, den är säkert bra.
Just Plug n Play-funktionen som Zowie har är de ju knappast ensamma om, de flesta mössen som kommit ut de senaste åren har ju den funktionen och givetvis är det riktigt bekvämt. Hade Zowies mus däremot varit ett par hundra billigare. Då hade jag kunnat hålla med om ett högt betyg, trots bristen på funktioner. I dagsläget gör jag det inte, oavsett hur bra precisionen den har. Det är helt enkelt inte försvarbart att helt strunta i kriterier bara för att den har väldigt bra precision.
För att en mus ska kunna få maxpoäng ska den ha allt och göra allt bra, den ska dessutom vara billig. EC1 är varken billig eller är speciellt välutrustad. Däremot så tycks ju alla tycka att den är bra, så ett högt betyg är den säkert värd, men det går inte på något sätt att motivera att den är värd 10/10.
#15 Jag tycker det är lite dåligt av er att dra ner betyget så mycket bara pga priset. Okej om musen hade kostat 1000kr, men mellan 500-700kr för en gamingmus är idag acceptabelt enligt mig.
Sen förstår jag verkligen inte hur ni kan gnälla så mycket på att viktsystem fattas? Jag fattar inte grejen med det och tycker bara att det är fjantigt :P En mus ska vara lätt och smidig imo.
1.1an är för mig den mus som är närmast perfektion då formen och vikten är underbar. Det enda minuset jag kan ge är att man måste patcha för att få 500hz.
#15 Varför skulle man vilja ha vikt-system & en jävla massa inställningar till musen som bara gör det komplicerat för det? borde ge -poäng på det istället!
sorry för dump, men jag har haft denna mus ett tag och googlat som en tok för att ta reda på hur man får bort mouse acceleration, men har inte hittat någon lösning än, jag vet det eftersom att jag också använder en 3.0 där jag tagit bort det. så om någon har denna mus och har tagit bort accelerationen så kan dom gärna få skriva hur dom gjorde
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Själv kör jag Ikari o den är faktiskt väldigt mionix musen
Dock så förstår jag vad du menar och jag själv använder min gamla 1.1a just nu enbart för att formen är oslagbar som det ser ut idag =P
Ett bra exempel även fast man inte är någon hardcore-gamer är att spelare på toppnivå har bytt upp sig för längesen just för att de gamla mössen inte presterar lika bra ;>
- Dyr i förhållande till vad man får.
Får inte det där att gå ihop.. Du får gärna utveckla, Fajri!
#12 Det är olika personer som recenserar här på Fragbite. Personligen tycker jag inte att Zowie-musen förtjänar 10/10. För dyr för att kunna få ett så högt betyg i min mening. Har inte testat den, så kan inte säga om den är bra eller ej, men bara att kolla på priset hade jag dragit av ett poäng direkt. Sen hade jag dragit i från för bristen på inställningar osv. Jag tycker att man ger upp till åtta poäng för musen i sig, de resterande två poängen är prisbaserat. Gällande Zowie-recensionen så delade jag faktiskt ut intern kritik till pontus gällande hans betygsättning.
Jag är den person här på Fragbite som recenserat mest produkter är nog en av de som är mest snåla med poängen. Fast å andra sidan, ger jag ett högt betyg så är det verkligen en i min mening bra produkt. Det är inte direkt en FZ/IDG/PCGamer-recension där de delar ut höga poäng hursomhelst. De verkar ju inte ens märka om möss laggar ens. Fast reklampengar kanske är värda mer än ett rättvist betyg.
Just att slippa hålla på med drivrutiner till zowie-musen är en av dom stora fördelarna tycker iallafall jag, klockrent om man åker på LAN eller ska gibba på IOS osv.
Just Plug n Play-funktionen som Zowie har är de ju knappast ensamma om, de flesta mössen som kommit ut de senaste åren har ju den funktionen och givetvis är det riktigt bekvämt. Hade Zowies mus däremot varit ett par hundra billigare. Då hade jag kunnat hålla med om ett högt betyg, trots bristen på funktioner. I dagsläget gör jag det inte, oavsett hur bra precisionen den har. Det är helt enkelt inte försvarbart att helt strunta i kriterier bara för att den har väldigt bra precision.
För att en mus ska kunna få maxpoäng ska den ha allt och göra allt bra, den ska dessutom vara billig. EC1 är varken billig eller är speciellt välutrustad. Däremot så tycks ju alla tycka att den är bra, så ett högt betyg är den säkert värd, men det går inte på något sätt att motivera att den är värd 10/10.
Men funderar på en NAOS 3200 :) Den ser så skön ut!
Sen förstår jag verkligen inte hur ni kan gnälla så mycket på att viktsystem fattas? Jag fattar inte grejen med det och tycker bara att det är fjantigt :P En mus ska vara lätt och smidig imo.
1.1an är för mig den mus som är närmast perfektion då formen och vikten är underbar. Det enda minuset jag kan ge är att man måste patcha för att få 500hz.