Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Classerna, som jag ser det

Postat av Eggsorcist den 17 Oktober 2005, 22:20
229 kommentarer · 66 träffar
Tänkte sammanfatta alla klassers roll enligt mej, ni får gärna kommentera var jag har fel, det är det jag letar efter.

Tar och börjar med tanks, Pala och Warrior.

WARRIOR:
Warriors roll enligt mej är _BARA_ att stå och slå på motståndarna, och bli healade lite eftersom.
Warriors har svårt för mage, frost och blink osv.
Jag tror warriors har svårt för att döda många classer i pvp, enklast är nog rogue.
Warriors ska buffas, eftersom de enligt mej sällan riktigt kommer fram till casters i stora mängder. Kanske lite mer stamina add som class eller något i början kanske?

PALADIN:
Paladin fungerar nog också som en warrior ibland, skadar inte lika mycket och kan heala.
Paladins har bra gear, men det jag saknar är det underbara sättet att skada classer i pvp, casting.
Paladins ska inte ändras.

Casters(?), DMG DEALERS

MAGE:
Mage skadar mycket, är dock svag vid lite mana. Lätt för att ta warriors, paladins. I senare levlar kan de ta andra classer rätt lätt. Jag vet inte hur riktigt, men det ryktas om att de har VÄLDIGT lätt på lvl 60 att döda även hunters, som jag finner ytterst svårt att ta på till exempel battlegrounds runt 20-29.
Mage ska inte ändras på något sätt.

WARLOCK:
Warlocks vet jag inte mycket om alls, därför kommer jag heller inte kommentera dom. Det ända jag hört är att de bör buffas och att warlocks gör mycket DOT. (Damage over time)
"pet" eller vad de kallas verkar roligt också.
Ingen buffning var det här.

PRIEST:
Helt sanslöst enkelt att komma in i instance partyn och andra grupper, guilds osv.
Primary healer, mera folk ska överväga att starta en priest, det blir så mycket enklare i spelet för alla.
Tråkig mot mobs.

ROGUE:
Bästa dmgdealern i spelet, svårt för groups och guilds.
Det sista de behöver är en buff.
Till för att vara irriterande då jag gillar mage starkt.

Övriga classer:

SHAMAN:
Enligt många jag träffat övermäktiga i pvp, aldrig spelat med en själv.
(Secondary healer har jag för mig, skadar inte så värst heller)
Transform var det här, (ghost wolf form?)
Ändras skall de icke.

DRUID:
Transform till björn rätt snabbt har jag för mig, vilket tillåter druiden att resa snabbt innan mount.
Primary healer, äckligt snygga epic set shoulders.
Synd att så få klasser kan vara druids(Night elf, Tauren)
Vill gärna se mer druids i spelet.
I övrigt vet jag inte deras svagheter, deras fördelar och info om druiden.

HUNTER:
Någorlunda tråkig klass, fortfarande för att jag älskar mage.
Speciellt när jag levlade upp min mage, de var otroligt jobbiga när alliance stormade crossroads 24/7.
Pet fungerar ju som en slags slagpåse. Det är ju rätt fint, bara se på och skjuta med bössan. Väldigt svårt för till exempel mage att köra en nova, när de har lite liv då huntern kör ranged attack.

Den här tråden är till för att fixa fram en vettig diskution om spelet wow, hur man hanterar de olika klasserna.
Påpeka väldigt gärna varför jag har fel i något jag skriver, det är det jag är ute efter.

Övriga bra förkortningar att kunna i wow, för de som börjat spela.

TANK: En class som tål mycket skada, som är framme och slår på mobsen, classer. Paladin och Warrior är tanks.
DOT: Damage over time.
AoE: Area of effect.
DPS: Damage per second.
DD: Direct damage.
LFG och LFM: Looking for group, looking for mate.

Fler orkar jag inte rabbla upp.

Kom nu ihåg det som står innan förkortningarna, jag har inte kollat igenom stavfel, är riktigt ordentligt trött nu, tänker gå och sova.

Tyvärr kommer jag inte editera tråden för än imorgon.

Och nej, jag tar inte illa upp för att jag är en "Noob"
eller kommentarer som "Hörru du, lilla elite vad mycket du kan *NOT*".

I alla fall, SÄG VAD JAG SKREV FEL NU!!
En gång för alla så skriver jag längst ner i tråden nu.

Denna tråd är till för en vettig diskution.

229 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 229 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..