Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
2

GoldenTowns, nytt online-spel, tjäna riktiga pengar.

Postat av Gregorius den 15 December 2013, 04:02
29 kommentarer · 1 818 träffar
Denna tråd är med justeringar kopierad från flashback.
https://www.flashback.org/t2258263p6

GoldenTowns är ett nytt gratisspel som kom ut i augusti 2013. Det går ut på att tjäna virtuellt guld, som man sedan kan sälja för RIKTIGA pengar eller faktiskt till och med riktigt 24 karats-guld.

Man bygger sin egen stad och producerar "raw materials" som man behöver för att bl.a. uppgradera sina byggnader. Det man producerar är Vegetables, Meat, Iron, Clay, Stone, Wood och såklart Gold.

Så här skriver tillverkaren:
“Build an amazing town and win REAL CASH! GoldenTowns is a free online game that can be played straight from a browser like Internet Explorer. The game is a town construction, political and military simulator in which virtual gold can be exchanged for real cash or for real 24k gold. ”

Det finns personer som tjänar tusentals kronor i månaden på detta. Jag tror vi har att göra med en "Earn money online"-grej som faktiskt fungerar och inte är scam

Det tar tid och tålamod att uppgradera sin stad och tjäna guld så det är inget spel man sitter med flera timmar i streck, utan man kanske går in några gånger om dagen och klickar lite.

Här är en ganska bra review av en kille som lyckats http://opportunitiesfromhome.org/gol...pay-real-money

Om man inte tjänar några riktiga pengar så här i starten så är det oavsett ett roligt tidsfördriv.

I flashbacktråden finns det också folk som "känner någon" som tjänar någon hunka (även ett par hundra euro om man ska tro vad som sägs) om dagen efter ett par månaders speltid. (Man behöver som sagt inte spela mer än 10 minuter om dagen, uppgradera sina byggnader, fixa lite, logga ut och vänta).

Vore ballt om ni testade spelet iallafall, kanske finns det fler här som redan spelar så vi kan starta en diskussion.

I spelet kommer man så småningom få betala ränta på råvaror till "staten" (admins) på råvaror man köper.

Om ni inte vill direkt supporta de högsta i hierarkin så får ni gärna registrera er via min ref länk:
www.goldentowns.com?i=100072

Annars registrera er som vanligt på:

http://www.goldentowns.com/index.php

Trycker man på "Play Now" så får man bara testa en tutorial. Men jag råder er att trycka på "Sign Up" direkt om ni är intresserade av spelet för tutorialen får man gå igenom oavsett vad när du väl har registrerat dig.

Jag har själv lirat någon vecka bara men är på god väg.
Nu är det natti och loggar in och svarar på eventuella frågor i morgon.
Läs också i flashbacktråden för allmäna tips.

Här är dock en optimal "starter-guide", efter man gjort detta så har man nog ett hum om hur man ska gå vidare.

www.goldentowns.com/pages/articles/article.php?ID=323

Lycka till!
Uppdatering skriven 16 December 2013, 21:38
Tack "Swinnnk" för att du registrerade via min länk även om det verkar som om du inte spelat någonting efter du registrerade dig xD
Föregående tråd
Nästa tråd

29 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar