Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

CS-problem - Datorn hänger/låser sig

Postat av hnz den 22 Februari 2010, 14:46
12 kommentarer · 332 träffar
Hejsan.

(Jag har sökt i forumet, men inte hittat någon tråd som tycks beskriva samma problem jag har fått, i alla fall inte i den utsträckning jag kommer att göra. Om någon däremot skulle känna igen de problem jag har fått från en annan tråd så får ni hemskt gärna länka, så tar jag bort den här tråden själv).

Till problemet:

De senaste veckorna har datorn börjat låsa sig när jag spelar CS. Det uppkommer två olika scenarier.

1: Ibland svartnar skärmen, då har jag ett par sekunder att säga till de jag spelar med att cs kommer att dö, därefter låser sig hela systemet och vad som än sägs/händer "spelas upp" om och om igen, tills det att jag manuellt får stänga av datorn (5 sekunder på knappen/sladden).

2: Cs låser sig helt totalt, men bara för en kortare period, jag har cirka 2-3 sekunder på mig att säga vad som komma skall. Skärmen svartnar _inte_ och efter en kortare periods spammande av ctrl+esc, alt+shift och flaggknapp+e hamnar jag i Windows, upplösningen har ändrats till densamma som jag har i cs, men spelet fungerar utmärkt igen, bara att klicka på fliken.

Det finns inget samband mellan krasharna och vad jag gör i spelet. Det har hänt när jag springer, campar, deffar, plantar bomben, byter vapen, dör, etc. När jag spelar andra spel uppstår aldrig något liknande, det gäller enbart cs.

Detta är också något som aldrig hänt tidigare, och det märkliga är att jag i samtliga tillfällen har ett par sekunder på mig att höra vad som händer på ventrilo/kan prata själv. med andra ord låser sig inte datorn helt till en början, utan enbart cs.

Problemet har dykt upp alltmer frekvent den sista veckan och det börjar bli ohållbart för båda mig och de jag spelar med.

Någon som har stött på något liknande eller som vet vad man kan göra för att lindra/ta bort problemen?

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..