----------Problemet löst läs under UPPDATERING----------
Har ett stort problem vilket är att jag är fast på 60 FPS.
Har slagit av V-syncen samt Trippel Buffring i Nvidia kontrollpanel.
Har satt fps_max till 100, och ställt in alla rates, osv.
Men den vägrar pasera 60 FPS. Hade dessutom inte detta problem i Windows XP då jag hade konstant 100 FPS.
Någon som vet hur man fixar detta?
Tack på förhand.
Kan tillägga att jag kör med:
Intel Core2 Quad Q6600 G0 2,4GhZ
XFX GeForce 9600GT 512 MB
Corsair Dominator 2x2GB DDR2 1066MhZ
Western Digital WD Black 7200 RPM 1TB
----------------------------- ------EDIT-------------------- ------------
Okej grabbar och flickor. Håller nu på att installera Windows 7 (Igen). Nu ska jag fan få till 100 FPS i spelet och ska även skriva här exakt hur jag gjorde om jag får till det.
#20 Tror inte att jag ska behöva ställa ner grafiken för CS Faktiskt, då jag har över 200 FPS i WoW på standard inställningar samt så hade jag 80-100 FPS i Modern Warfare 2 på näst högsta när jag spelade på XP.
Men tack ändå :)
#20, #21 Ska absolut testa -freq nu också, så länge det inte påverkar skärmen, osv :) Funkar det så ska ni ha ett stort tack! Gäller ÄVEN alla andra som föreslagit det.
En fråga dock, skriver man in det i Steam under Startalternativ eller skriver man in det i egenskaper på hl.exe i utforskaren? Eller i CS-consol?
Ska även testa AVINSTALLERA drivrutinerna som #13 sa. Och ska också köra riktig formatering och ej snabb så absolut all data försvinner på Hårddisken (Så inga drivrutiner, etc finns kvar). Har märkt att sånt finns kvar när man kör snabb formatering när man installerar om OSet. Tack för tipset!
Eftersom det alltid nollställdes när jag överklockade grafikkortet sist gång när jag hade Windows 7 så känns det som att Datorn helt och hållet ignorerade Nvidia Kontrollpanelen, och att ingen av inställningarna där tog effekt.
Kommer med uppdatering, håll utkik!
UPPDATERING:
Har nu äntligen fått till Problemet! Och ska nu beskriva exakt hur jag gjorde för de som vill veta eller har samma problem.
Efter att jag installerade Windows 7 så gick jag raka vägen till Enhets hanteraren, som du når via Egenskaper på Den här Datorn. Sen så markerade jag mitt Grafik kort och gick in på Egenskaper. Tryckte på fliken Drivrutiner och sedan "Avinstallera" Efter att jag hade avinstallerat Grafikkortet från systemet så laddade jag ner senaste drivrutinerna från Tillverkarens hemsida (
http://www.nvidia.com i mitt fall). Sedan tryckte jag på "Sök efter maskinvaruförändringar" (En ikon under menyraden) i Enhetshanteraren. Då hittade den Grafikkortet som en okänd enhet och började följa instruktionerna i Drivrutins installern från Tillverkarens hemsida. Innan jag hann installera drivrutinerna så gjorde windows det automatiskt av okänd anledning, dock så fortsatte jag och installerade drivrutinerna från Tillverkarens installer. I detta tillfälle så kom Automatiska uppdateringar fram. Där kunde man välja att installera Drivrutiner till Grafikkortet, men jag kryssade ur de och valde att inte installera några Grafikkorts Drivrutiner via Windows Update, utan gjorde det via Tillverkarens Installer. Sedan installerade jag de andra uppdateringar som jag hade valt i Windows update (Dock irrelevant antagligen). Startade om Datorn. Gick in i Grafikkortets kontrollpanel (Nvidia Kontrollpanel) Och ändrade Vertical sync till "Force off". Tryckte sedan på Använd och väntade på att CS skulle installera klart. Efter det så startade jag CS och skrev net_graph 3. Till min förvåning så hade jag då 72 FPS och inte 60. Fortsatte i min exaltering att skriva fps_max 100 och vips! Jag hade 100 FPS!
Tack så jävla mycket #13 för detta!
Kan även tillägga att jag faktiskt inte behövde skriva -freq 100 Men ändå värt att nämnas eftersom det kan vara en lösning om ovanstående inte funkar, tackar för det.
Tack och bock för all hjälp, mitt problem är nu löst.
CASE CLOSED.
Ni kan Såklart ta upp andra problem som ni har haft med CS i Windows 7. Alltid är det nån som lösning eller nytta av eran lösning!
Tack för mig.
LOL.
cl_upderate 12.0
ex_interp 24
sensitivity 2000
gg
Saken är att detta har börjat nyligen, och har aldrig haft några som helst problem med FPSen på CS förut. Ska dock ta en titt på Loggan's FPS Guide. Tack för tipset #2.
I allafall så var grafik kortet på 48 C medans jag spelade.
Tack för alla svar hittills.